SuperBiz firma Jak zadbać o promocję firmy

Jak zadbać o promocję firmy

25.06.2013, godz. 11:01
Wypromuj firmę latem
foto:

Lato to doskonały czas na promocję własnej firmy i pozyskanie nowych klientów. Tradycyjna reklama nie jest tania, warto więc pomyśleć o innych możliwościach. Okazuje się, że baner powieszony na lokalnej imprezie może przynieść lepszy efekt niż drogie spoty w radiu i ogłoszenia w gazetach.

Bez reklamy nawet najlepsza firma będzie miała problemy z przetrwaniem na rynku. Musi przecież skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Do osiągnięcia tego celu potrzebna będzie pomysłowość, oryginalność oraz... wybór odpowiedniego środka przekazu.

Imprezy w plenerze

Letnie festyny, koncerty plenerowe, dożynki organizowane w twoim mieście to najlepsza okazja do promowania firmy. Taka reklama przyniesie najlepsze rezultaty małym, lokalnym przedsiębiorcom. Jak zaprezentować firmę podczas takich imprez? Warto postawić na banery, szyldy lub telebimy. W przypadku tych ostatnich musisz wcześniej zlecić przygotowanie atrakcyjnego spotu.

Przed ważną projekcją, np. transmisją z imprezy, najmocniejszy przekaz da ruchoma reklama na billboardach.

Zostań sponsorem

Warto także rozważyć zostanie sponsorem na lokalnej imprezie. Nie zawsze wiąże się to z dużymi wydatkami, a obecność na liście sponsorów na plakatach promujących imprezę to łakomy kąsek dla firmy. Jeśli prowadzisz firmę z branży spożywczej, możesz przygotować przekąski dla organizatorów lub ufundować nagrody dla zwycięzców konkursów organizowanych w czasie festynu. Nagrodami mogą być również zestawy produktów twojej firmy.

Jeśli w twoim mieście latem odbywają się imprezy sportowe z udziałem lokalnych drużyn, zorientuj się, czy nie potrzebują sponsora. Możesz kupić im stroje lub opłacić transport, gdy wybierają się na wyjazdowe zawody. W zamian za taką pomoc poproś o umieszczenie logo na koszulkach albo o billboard w czasie występów.

Firmowy namiot

Na festynach i koncertach coraz częściej pojawiają się namioty z logo firmy. Ta forma promocji sprawdza się w przypadku prowadzenia żłobków, przedszkoli, szkół językowych czy biur podróży. W namiocie powinien siedzieć przedstawiciel firmy, który będzie udzielał odpowiedzi na wszelkie pytania zainteresowanych. Warto też, aby miał do dyspozycji drobne elementy promujące naszą działalność - długopisy, baloniki, chorągiewki czy tzw. smycze z logotypem firmy. Na gadżecie powinien też znaleźć się adres naszej strony internetowej. Warto pamiętać o tym, że dobrze zrobiona strona w sieci to źródło wszelkich potrzebnych informacji o twojej firmie.

Postaw na gadżety

Od lat na letnich imprezach dużym zainteresowaniem cieszą się wszelkiego rodzaju gadżety. Kalendarzyki, długopisy, kubki czy podkładki pod mysz. Jeśli więc masz możliwości budżetowe, przygotuj gadżety sezonowe. W wakacje sprawdzą się parasole z logo firmy lub okulary słoneczne. Taka reklama jest bardzo skuteczna, bo działa nie tylko w dniu imprezy, ale przez cały okres użytkowania przedmiotu.

Duże możliwości reklamy są w miejscowościach turystycznych. Parawany, leżaki lub latawce z elementami promującymi firmę do doskonały pomysł na plażę. Możesz to połączyć z reklamowym spotem w plażowym radiowęźle, a na pewno twoją firmę klienci zapamiętają na dłużej.

Myśl jak klient

Przy szukaniu pomysłów na letnią promocję kieruj się znaną zasadą marketingową - myśl jak klient. Zanim wybierzesz reklamę, zastanów się, gdzie będzie miała największy oddźwięk. Wybieraj miejsca, koncerty i festyny, gdzie będzie jak najwięcej uczestników. Banery ustawiaj przy punktach spożywczych - stoiskach z lodami czy goframi oraz w pobliżu miejsca zabaw dla dzieci. Ekspozycja baneru w ruchliwym punkcie, właściwie dobrane gadżety, odpowiednie tło muzyczne zwiększą szansę na powodzenie akcji promocyjnej.

Wlicz w koszty

Pamiętaj, że wydatki związane z reklamą można wliczyć w koszty prowadzenia działalności. Inaczej niż tzw. koszty reprezentacyjne. Gdy wręczane przedmioty są opatrzone logo na stałe, a ich wartość nie jest wysoka, to wydatki na ich nabycie mogą stanowić koszt uzyskania przychodu.

autor: Beata Lekszycka zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: