SuperBiz firma Otwieramy sklep internetowy dla tłumaczy

Otwieramy sklep internetowy dla tłumaczy

18.09.2016, godz. 10:00
45 nowych pomysłów na biznes - okładka
foto: Super Express

Polacy chętnie uczą się języków obcych, więc tłumacze i lektorzy języków obcych nie narzekają na brak pracy. Fachowcy do swojej pracy potrzebują nie tylko sprzętu elektronicznego, ale też odpowiednich artykułów papierniczych, piśmienniczych, czy tablic. Często by skompletować swoje wyposażenie, muszą odwiedzić kilka sklepów. Możesz ułatwić im życie, otwierając sklep dedykowany profesjonalnym tłumaczom i lektorom języków obcych.

Sklep dla tłumaczy przede wszystkim musi być dobrze zaopatrzony. Zanim zaczniesz zapełniać stacjonarne lub wirtualne półki, sprawdź dokładnie, czego ta grupa zawodowa potrzebuje. Na pewno produkty najważniejsze to profesjonalne notatniki, inne artykuły papiernicze (fiszki, kolorowe kartki, zakładki itp.), artykuły piśmiennicze (dobrej jakości ołówki, długopisy, korektory, zakreślacze). Warto zdecydować się na wprowadzenie do oferty profesjonalnych urządzeń, jak tablice multimedialne (mniejsze i większe), tablice ścienne, rzutniki, roll-upy. Dobrze dodać też torby i pokrowce na laptopy czy tablety. Jeśli uznasz za stosowne, możesz wprowadzić dział z książkami do nauki języków obcych czy dydaktycznych lektur dla nauczycieli. Jednak ta propozycja polecana jest głównie osobom, które same są zawodowcami. Powód jest prozaiczny – same wiedzą, które książki są naprawdę dobre lub wyjątkowo pomocne, ale trudno dostępne u konkurencji itp.

W poszukiwaniu dostawcy
Część produktów kupisz w hurtowniach, ale warto wprowadzić przedmioty, których jeszcze nikt nie wytworzył. Takim deficytowym towarem są w tej branży np. specjalistyczne notatniki czy wygodne i estetyczne torby na sprzęt multimedialny i książki. Oczywiście sam stworzysz prototyp produktu, ale masową produkcję raczej będziesz musiał zlecić zewnętrznej firmie. Zanim zdecydujesz się na współpracę z konkretnym przedsiębiorcą, po prostu sprawdź opinie o nim i skonstruuj umowę tak, by niewywiązanie się z niej w określonym terminie wiązało się z bolesnymi, finansowymi konsekwencjami.

Sklep on-line
Warto postawić na sprzedaż internetową. Sklep on-line to nie tylko wygoda dla kupujących, ale i dla samego sprzedającego. Po pierwsze nie musisz wynajmować lokalu handlowego, nie musisz takiego lokalu urządzać, na początku nie potrzebujesz nawet sprzedawcy. Wszystko możesz robić sam sprzed monitora własnego laptopa. Jak zatem stworzyć sklep internetowy? Do wyboru jest kilka możliwości. Elementy niezbędne do założenia sklepu internetowego to: oprogramowanie sklepu, hosting dla sklepu (udostępnianie przez dostawcę usług internetowych miejsca na swoich serwerach), domena (adres www).
Najtrudniejszym elementem jest wybór oprogramowania, na którym powstanie i za pomocą którego będzie zarządzany sklep internetowy. I tu jest kilka opcji do wyboru. Można kupić gotowy program razem z jego utrzymaniem (pomocą techniczną) lub bez utrzymania, poszukać darmowego oprogramowania on-line lub zamówić oprogramowanie indywidualne skrojone na miarę swoich potrzeb.

Sklep tradycyjny
Jeśli biznes internetowy się powiedzie, rozważ uruchomienie sklepów stacjonarnych. Tutaj najważniejsza jest lokalizacja. Najlepiej poszukać lokalu przy jednej z większych ulic, w sąsiedztwie uczelni lub niedaleko dużej szkoły językowej. Można poszukać też miejsca w galerii handlowej. W przypadku sklepu dla tłumaczy wystarczające może być też stoisko w pasażu popularnego centrum handlowego. Najważniejsze, by elegancko wyeksponować towar. Dlatego też nie można flagowych produktów (np. notesów) upychać pod ladą. To, co ma przyciągnąć klientów, musi być dobrze wyeksponowane i podświetlone w gablocie czy na półce.

Skuteczna reklama
Elementem kuszącym klientów są karty podarunkowe. Obdarowany kartą o konkretnej wartości klient przychodzi do sklepu i wybiera sobie towar. Karta taka może opiewać na niewielką sumę, zwykle to 50 – 100 zł.
Przy starcie nowego biznesu niezbędne będą inne formy reklamy i promocji. Przede wszystkim należy przygotować profesjonalne wizytówki i niewielkie ulotki. Materiały te miej zawsze przy sobie i rozdawaj wszystkim swoim klientom zlecającym tłumaczenia, osobom spotkanym na konferencjach czy spotkaniach biznesowych. Dobrze też nawiązać współpracę ze szkołami językowymi. Można na zasadzie barteru (darmowej wymiennej usługi) reklamować u siebie daną szkołę, a ją poprosić o reklamę sklepu w samej placówce i na jej stronie internetowej.


Koszty inwestycyjne:
Opłaty związane z uruchomienie sklepu w Internecie – ok. 15 tys. zł
zaopatrzenie sklepu – 5 tys. zł
reklama i promocja – 2 tys. zł
SUMA: 22 tys. zł

Koszty miesięczne:
Kupno towaru – 2 tys. zł
pozycjonowanie strony w sieci – 170 zł
SUMA 2170 zł

Przychody miesięczne:
Zakładając, że miesięcznie sprzedaż 30 notatników za 30 zł każdy, 10 specjalnych toreb lub plecaków za ok. 150 zł każda, 10 roll-up'ów za 130 zł każdy, drobniejsze artykuły papiernicze w sumie za około 1 tys. zł.
SUMA: 4700 zł

DOCHÓD (przed opodatkowaniem): 2530 zł

O tym w jaki sposób rozkręcić biznes przeczytasz w książce "45 nowych pomysłów na biznes". To już druga część naszego poradnika dla wszystkich, którzy marzą o własnej firmie oraz dla tych, którzy interesują się gospodarką, rynkiem pracy i small biznesem. Książka dostępna jest w kioskach na terenie całego kraju w cenie 14,99 zł

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: