SuperBiz firma Poczta Polska stawia na obsługę sklepów internetowych i przygotowuje nowe, kompleksowe rozwiązanie dla e-commerce

Poczta Polska stawia na obsługę sklepów internetowych i przygotowuje nowe, kompleksowe rozwiązanie dla e-commerce

17.06.2014, godz. 13:13
Poczta Polska
foto:

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25% rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31% przesyłek. Jednak Poczta Polska nie zatrzymuje się na samej wysyłce paczek, ale postanowiła wykorzystać rozwój e-commerce do zaproponowania dodatkowych usług.


Nowością jest połączenie wysyłki z usługami bankowymi, ubezpieczeniowymi i e-usługami. – Takie połączenie wpisuje się w trend, który już może być obserwowany w Europie, czyli pełną integrację usług dla sektora e-commerce, zamiast tradycyjnego koncentrowania się operatorów pocztowych na transporcie i doręczaniu paczek, co miało miejsce w początkowych fazach rozwoju handlu w Internecie – mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

e-commerce pod parasolem Poczty Polskiej

Nowa oferta parasolowa Poczty Polskiej zakłada, że klienci e-commerce będą mieli dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty Polskiej, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

Dodatkowo, Poczta Polska będzie oferować swoim klientom za pomocą specjalnej platformy możliwość łatwego zwrotu towaru zakupionego w Internecie. Warto przy okazji zauważyć, że Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą w Europie platformę cyfrowych usług pocztowych - Envelo (Neokartka, Neofaktura, Neorachunki) - i planuje oferowanie w jej ramach kolejnych produktów.

Zobacz też: Super Biznes: Przedsiębiorco! Tu znajdziesz pomoc

W 2013 roku aż o prawie 60% wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.

Strona dostępna jest pod adresem: ecommerce.poczta-polska.pl jak również jako element strony głównej poczta-polska.pl

ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail

Źródło: Artur Szyk
Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: