SuperBiz firma Pomysł na biznes. Legalny korepetytor

Pomysł na biznes. Legalny korepetytor

10.09.2016, godz. 12:00
Nauczyciel szkoła lekcja dzień nauczyciela
foto: EAST NEWS

Biegle władasz językami obcymi, jesteś dobry z matematyki czy fizyki i w czasie studiów dorabiałeś udzielając korepetycji? Możesz dalej z powodzeniem działać w tym zakresie - jako profesjonalna firma edukacyjna.

Zgodnie z prawem osoby, które chcą pracować jako legalni korepetytorzy i traktować to zadanie jako swoją codzienną pracę, powinny założyć działalność gospodarczą. Gdy firma się rozkręci, można będzie prowadzić korepetycje w postaci dłuższych szkoleń i kursów (np. przygotowujących do otrzymania językowych certyfikatów) albo postarać się o akredytację kuratorium oświaty i zarejestrować w Wydziale Edukacji Starostwa Powiatu. Taka akredytacja podniesie rangę i poprawi wizerunek firmy edukacyjnej oferującej konkretne szkolenia.

Siedziba firmy
Jako korepetytor możesz pracować u klienta. Wiele osób bardzo sobie ceni taką formę współpracy. Jeśli większość czasu zdecydujesz się spędzać poza domem, a tylko w niektórych przypadkach, przyjmować uczniów w mieszkaniu, działalność gospodarczą możesz zarejestrować w domu. Pamiętaj, by jeden pokój przeznaczyć wyłącznie na ten cel. Jeśli chciałbyś uczyć więcej uczniów u siebie, lepiej wynająć niewielkie biuro, w którym zmieści się tablica, stoliki, urządzenia multimedialne.

W pojedynkę lub w zespole
Jako korepetytor możesz pracować samodzielnie lub w zespole. Na starcie możesz działać sam. Dopiero gdy zleceń zacznie przybywać, zbudujesz zespół profesjonalnych nauczycieli. Jeśli skupisz się na douczaniu w konkretnej dziedzinie (np. język angielski), w zależności od potrzeb zatrudnisz studentów anglistyki lub doświadczonych już nauczycieli tego przedmiotu. Może się jednak okazać się, że twoi uczniowie potrzebują też pomocy np. w matematyce czy języku polskim. Wtedy warto poszukać korepetytorów dysponujących wiedzą i wykształceniem z wielu dziedzin.

Zakres działań
Jako firma edukacyjna możesz mieć szeroki wachlarz usług. Jeśli będziesz dysponował zespołem nauczycieli rozmaitych przedmiotów, w swojej ofercie możesz mieć kompleksowe kursy przygotowujące do matury, egzaminu gimnazjalnego czy egzaminu szóstoklasisty. Z powodzeniem możesz też prowadzić szkolenia z zakresu języków obcych skierowane do różnych grup wiekowych i zawodowych. Atutem mogą być małe grupy, np. trzyosobowe. Jednak absolutną podstawą powinny być indywidualne lekcje z konkretnych przedmiotów.

Atrakcyjne zajęcia

Aby dobrze zarabiać na korepetycjach, nie wystarczy posiadać umiejętności dydaktycznych. Nie obejdzie się też bez atrakcyjnych materiałów oraz ciekawych i skutecznych metod pracy z uczniem. Dlatego też już na wstępie warto zainwestować w multimedialne tablice i rozmaite nowoczesne narzędzia (np. oprogramowania komputerowe, interesujące podręczniki, ćwiczenia, czy gry). Jako właściciel firmy edukacyjnej powinieneś też uczestniczyć w branżowych konferencjach i na bieżąco śledzić rynek materiałów edukacyjnych, by mieć u siebie nowości.

Działanie w sieci
Do promocji i reklamy potrzebna będzie też własna profesjonalna strona internetowa. Przygotowanie jej zleć fachowcowi. Sprawdzi się grafika przypisana poważnym instytucjom edukacyjnym: niebieska kolorystyka, większe kafle, proste grafiki. Strona musi być przejrzysta i estetyczna. Pamiętaj, osoba szukająca korepetytora dla swojego dziecka, ceni sobie odpowiedzialność i powagę. Kolory krzykliwe, jaskrawe zarezerwowane są dla innych branż i lepiej z takiej palety nie korzystać.

Na stronie zarezerwuj sobie miejsce na rekomendacje. Nie bój się chwalić swoimi sukcesami. Jeśli masz uczniów, którzy dzięki tobie osiągają edukacyjny cel, poproś rodziców dziecka, by napisali opinię, którą zamieścisz na stronie. Działasz legalnie, więc nikt nie powinien mieć żadnych obaw w jawnej ocenie twojej firmy.

Jako firma edukacyjna funkcjonuj w serwisach społecznościowych. Skuteczne mogą okazać się też niewielkie ulotki wrzucane do skrzynek lub rozdawane na ulicy.

Cennik szyty na miarę
Firma edukacyjna musi mieć dobry cennik. Trzeba go opracować już na starcie. Ceny uzależnione są od takich czynników jak: poziom nauczania (szkoła podstawowa, średnia, studia, gimnazjum), stopień naukowy i doświadczenie nauczyciela, miejsce wykonywania usługi, ilość nauczanych osób jednocześnie, jakość nauczania, rodzaju zajęć (korepetycje, kursy, przygotowanie do egzaminu). Zanim zaczniesz wyceniać swoje usługi, zorientuj się, jakie stawki obowiązują w twoim regionie. W różnych miejscach Polski mogą być mocno odmienne. Dla przykładu lekcja języka angielskiego oferowana przez studenta w dużym mieście kosztuje ok. 45 zł, a przez wykwalifikowanego nauczyciela już co najmniej 60 zł. W mniejszym mieście ceny są o ok. 10 zł niższe. Najlepiej wyceniane są języki obce i matematyka, nieco niżej język polski i inne przedmioty.

O tym w jaki sposób rozkręcić biznes przeczytasz w książce "45 nowych pomysłów na biznes". To już druga część naszego poradnika dla wszystkich, którzy marzą o własnej firmie oraz dla tych, którzy interesują się gospodarką, rynkiem pracy i small biznesem. Książka dostępna jest w kioskach na terenie całego kraju w cenie 14,99 zł.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: