SuperBiz firma Pomysł na firmę. Sklep z artykułami patriotycznymi

Pomysł na firmę. Sklep z artykułami patriotycznymi

11.11.2016, godz. 10:00
Flaga polska
foto: Super Express

Flagi, akcesoria flagowe, chorągiewki, godła państwowe, a nawet urny wyborcze, mównice i megafony. Takie produkty oferują sklepy z artykułami propagandowymi. To biznes, który można prowadzić latami. Aby odnieść sukces, trzeba trzymać się kilku ważnych zasad.

W Polsce profesjonalnych stacjonarnych sklepów z artykułami propagandowymi nie ma wiele. Jednak te, które powstały przed laty, na brak ruchu w interesie nie mogą narzekać. Tutaj na renomę trzeba sobie zapracować. W przeciwnym razie na wieloletni sukces raczej nie ma co liczyć.

Bogata oferta
Sklep z artykułami propagandowymi oferuje profesjonalnie uszyte flagi, dobrej jakości chorągiewki, akcesoria dla pocztów sztandarowych i komisji wyborczych. W ofercie może mieć również rozmaite patriotyczne gadżety jak kotyliony, przypinki, naklejki, koszulki z aplikacjami o charakterze patriotycznym. Na stanie warto mieć także mównice, urny wyborcze czy megafony. Warto pomyśleć o flagach kościelnych, herbach miast, tablicach dla urzędów. Można również pomyśleć o magnesach na lodówkę czy pocztówkach z Polski. Przy zamawianiu towarów trzeba być ostrożnym. Nie trudno bowiem się rozpędzić i zamiast sklepu patriotycznego stworzyć miejsce przeznaczone dla kibiców czy turystów.

Ważny klient
W sklepach z artykułami propagandowymi zaopatrują się urzędy, instytucje państwowe, szkoły, uczelnie, spółdzielnie mieszkaniowe, zakłady pracy i rozmaite organizacje. Oprócz tego do sklepu przychodzą też klienci indywidualni, którzy poszukują konkretnych artykułów np. dobrej jakości flagi, którą chcą wywiesić z okazji święta państwowego na swoim domu czy balkonie. Nie brakuje też uczestników różnych tematycznych marszów, które coraz liczniej odbywają się w wielu miastach Polski.
Stacjonarny, profesjonalny sklep z artykułami propagandowymi powinien mieć swoją pracownię krawiecką lub nawiązać współpracę z indywidualnymi szwaczkami. Dzięki czemu będzie w nim można realizować specjalne zamówienia.

Lokalizacja w centrum
Sklep z artykułami patriotycznymi najlepiej zlokalizować w centrum miasta. Chodzi o to, by każdy mógł tam łatwo i szybko dotrzeć. Szukając obiektu, należy zwracać uwagę na możliwość zaparkowania samochodów jak najbliżej sklepu. Ważne, by lokal miał sporą witrynę, która będzie zachęcała do wejścia i będzie widoczna z daleka. Dekoracje należy zmieniać często. Na pewno nie wolno zapominać o ważnych świętach państwowych.
Lokal na sklep nie musi być duży. Jeśli zamierzasz sprzedawać gotowe produkty i tylko okazjonalnie współpracować z zewnętrznymi pracowniami krawieckimi, wystarczy powierzchnia do 30 mkw. Jeśli jednak zdecydujesz się realizować zamówienia indywidualne, od razu warto poszukać większego lokalu.
W sklepie musi znajdować się miejsce na regały, ladę i zaplecze z niewielkim magazynem. Sklep z artykułami patriotycznymi musi być estetyczny. Wybrane artykuły warto wyeksponować. Można na przykład ustawić estetyczne stojaki z porządnymi flagami czy z mniejszymi chorągiewkami. W małym wnętrzu dobrze będą prezentować się także proporczyki. Wszystko ma mieć smak. Pod żadnym pozorem nie może przypominać straganu z pamiątkami.

Działania w sieci
Jeśli nie dysponujesz odpowiednim sklepem stacjonarnym, handel artykułami propagandowymi możesz prowadzić tylko w internecie. Wtedy decydujesz się na klientów indywidualnych, a nie urzędników czy przedstawicieli jednostek samorządowych. W handlu on line najważniejszy jest podział produktów na określone grupy, dokładne opisy i dobrej jakości zdjęcia. Bardzo ważna jest również kwestia dostaw. Towar musi być porządnie zapakowany (najlepiej w pudełka) i na czas docierać do odbiorcy. Nie można sobie pozwolić na wysyłanie flag w ciemnych workach oklejonych taśmą. Takie zachowanie od razu dyskredytuje właściciela firmy.
Przygotowanie sklepu internetowego pod względem technicznym najlepiej zlecić profesjonaliście, który zastosuje odpowiednie metody i techniki mające na celu wyróżnienie sklepu w sieci i łatwe robienie zakupów. Współpracując z takim internetowym grafikiem trzeba zadbać o zamieszczenie w widocznym miejscu ważnych informacji takich jak: adres firmy i kontakt do właściciela – najlepiej e-mail i numer telefonu komórkowego.

KOSZTY INWESTYCYJNE:
pierwsze zatowarowanie – 10 tys. zł
remont i wyposażenie lokalu – 5 tys. zł
SUMA: 15 tys. zł

KOSZTY MIESIĘCZNE:
zatowarowanie – 3 tys. zł
najem lokalu – 2 tys. zł
SUMA: 5 tys. zł

PRZYCHODY: Jeśli założymy, że każdego dnia miesiąca zarobisz 400 zł
SUMA: 12 tys. zł
DOCHÓD (przed opodatkowaniem): 7 tys. zł

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: