SuperBiz firma Pomysł na firmę. Sklep z herbatą i kawą

Pomysł na firmę. Sklep z herbatą i kawą

24.09.2016, godz. 09:00
Kawa w domu
foto: Archiwum

Jeśli marzysz o własnej herbaciarni, ale nie masz doświadczenia i wystarczającej puli środków na start, zastanów się nad otwarciem klimatycznego sklepiku z kawą i herbatą. Ta inwestycja wymaga mniejszych nakładów finansowych, a prowadzenie jej sprawia nie mniejszą satysfakcję.

Sklep z wyjątkowymi kompozycjami kaw i herbat można otworzyć zarówno w mniejszym, jak i większym mieście. Jednak taki biznes ma szanse na powodzenie tylko wtedy, gdy jego właściciel będzie miał do niego serce i w pełni zaangażuje się w handel oraz zadba o najlepsze zaopatrzenie. Sklep z kawą i herbatą musi mieć charakterystyczną atmosferę, na którą składają się wystrój lokalu, odpowiedni asortyment i profesjonalna obsługa.

Zobacz również: Zostań specjalistą od działań w internecie

Dokładny biznesplan
Zatem taki sklep może otworzyć każdy miłośnik kawy i herbaty. Od czego zacząć swoją przygodę z egzotycznym biznesem? Podstawą jest dobry biznesplan. Bez tego ani rusz. Konstruując go, należy dokładnie wyliczyć koszty inwestycyjne i zyski. Zanim usiądziesz do biznesplanu, odwiedź inne tego typu sklepy, porozmawiaj ze sprzedawcami i z właścicielami podobnych punktów działających w innych pobliskich miejscowościach, poszukaj przyszłych dostawców oraz sprawdź cenniki w sklepach internetowych. Musisz być świadomy, ile taki sklep faktycznie będzie kosztował i ile realnie będziesz mógł tam zarobić.

Działanie w sieci
Możesz zacząć od sprzedaży internetowej. Dzięki działalności w sieci po produkty ze sklepu będą sięgać klienci nie tylko z twojej okolicy, ale nawet z całego świata. Prowadzenie sklepu internetowego wymaga doskonałej organizacji. Wszystkie zamówienia muszą być realizowane bezbłędnie i na czas. Techniczne przygotowanie sklepu można zlecić innej firmie lub wykupić gotowe modele. Koszt takiej usługi waha się od 1 tys. zł nawet do 10 tys. zł. Jeśli wybierzesz podstawową opcję, całe zarządzanie sklepem weźmiesz na siebie. A wtedy musisz pamiętać o dobrej jakości zdjęciach produktów, ciekawych opisach ich, aktualizacji cen, wprowadzaniu do systemu promocji. Oprócz tego będziesz odpowiadać za przyjmowanie i realizację zamówień, kontakt z klientami oraz wysyłanie paczek. Pracy przy wirtualnym sklepie jest sporo. Odchodzą jednak koszty związane z najmem lokalu, bo gotowe produkty bez problemu można trzymać w domu.

Ważna lokalizacja
Kiedy biznes się rozkręci, warto poszukać miejsca na sklep stacjonarny. Oczywiście osoby, które nie mają chcą prowadzić biznesu w sieci, od razu muszą szukać dobrej dla siebie lokalizacji. Sklep z kawą i herbatą nie musi być duży. Na początek wystarczy niewielki lokal o pow. ok. 25 - 30 mkw. Wielkim atutem będzie witryna, w której będą prezentować się rozmaite mieszanki wyśmienitych kaw i herbat oraz eleganckie, delikatne filiżanki, kubeczki i czajniczki. Najlepszym miejscem na taki sklep jest centrum miasta, starówka, trasy turystyczne, galerie i pasaże handlowe.

Sklep z klimatem
Sklep z kawą i herbatą musi być odpowiednio urządzony. Podstawą są regały dostosowane do przechowywania kaw i herbat. Oferując produkty sypane sprzedawane na wagę, zwracaj uwagę na głębokość półek - będą musiały pomieścić spore worki. W takim sklepie nie może brakować eleganckiego kredensu na porcelanę. Klimat stworzy ciepła kolorystyka – najlepiej różne odcienie brązu, złamanej bieli, stonowanego pomarańczu. Nie zapomnij także o eleganckich lampach, które pięknie oświetlą nawet małe wnętrze.

W poszukiwaniu dostawców
W sklepie najważniejszy jest dobrej jakości asortyment. W punkcie, który ma słynąć ze wspaniałej kawy lub herbaty jest miejsce wyłącznie na składniki oryginalne i najwyższej klasy, ale za rozsądną cenę. W związku z tym już przed uruchomieniem biznesu, trzeba znaleźć odpowiednich dostawców. Poszukiwania należy prowadzić w Polsce i za granicą. Jak rozpoznać właściwe produkty? Trzeba prosić producentów o przesłanie próbek, samemu ich odwiedzać i na miejscu oceniać wytwarzane lub sprowadzane przez nich produkty, uczestniczyć w branżowych targach. Nie ma mowy o kupowaniu towaru „na oko". Właściciel i sprzedawca muszą znać smak i właściwości każdej oferowanej w sklepie kawy i herbaty. Pamiętaj, że sklep z kawą i herbatą to pomysł na firmę dla pasjonatów, którzy nie biorą urlopu. Nawet w czasie zagranicznych wojaży odwiedzają kawiarnie, herbaciarnie, by spróbować różności, które później mogą zaoferować swoim klientom.

Sprawdź koniecznie: Szpiegostwo przemysłowe, czyli James Bond w świecie gospodarki

Dodatkowa oferta
Sama kawa i herbata (pakowana i na wagę) to nie wszystko. W takim sklepie powinna znajdować się również odpowiednia porcelana (kubeczki, filiżanki, czajniczki), zaparzacze, łyżeczki, rozmaite pojemniki na mieszanki kaw i herbat. Można oferować także zdobienia kubków na życzenie klienta. Jeśli posiadasz talent artystyczny, możesz dedykacje czy niewielkie zdobienia wykonywać na miejscu. Do realizacji większych zamówień można do współpracy zaprosić profesjonalną firmę zajmująca się nadrukami.

KOSZTY INWESTYCYJNE:
remont i wyposażenie lokalu – ok. 8 tys. zł
reklama i promocja – 2 tys. zł
zaopatrzenie – 7 tys. zł
SUMA: 17 tys. zł

KOSZTY MIESIĘCZNE:
najem lokalu – ok. 1,5 tys. zł
zaopatrzenie – 3 tys. zł
SUMA: 4,5 tys. zł

Przychód:
Zakładając, że dziennie zarobisz 300 zł.
SUMA: 9 tys. zł

Dochód (przed opodatkowaniem):
SUMA: 4,5 tys. zł

O tym w jaki sposób rozkręcić biznes przeczytasz w książce "45 nowych pomysłów na biznes". To już druga część naszego poradnika dla wszystkich, którzy marzą o własnej firmie oraz dla tych, którzy interesują się gospodarką, rynkiem pracy i small biznesem. Książka dostępna jest w kioskach na terenie całego kraju w cenie 14,99 zł

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: