SuperBiz firma Pomysł na firmę. Studio urody

Pomysł na firmę. Studio urody

09.10.2016, godz. 12:00
Masaż zamiast meczu
foto: SHUTTERSTOCK

Pielęgnacja ciała, zabiegi kosmetyczne i fryzjerskie –wszystkie te usługi można oferować w jednym miejscu. Profesjonalne centrum urody sprawdzi się nawet w niewielkim mieście. W tym biznesie podstawą jest doświadczony zespół i odpowiedni lokal.

Lokal można go kupić lub wynająć. Najlepiej poszukać gotowego już lokalu usługowo-handlowego o pow. minimum 20 mkw. położonego w centrum miasta lub na osiedlu mieszkaniowym.

Ważne pozwolenia
Obiekt, w którym będą świadczone usługi związane z urodą (zabiegi kosmetyczne, obcinanie włosów) trzeba dostosować do wymogów powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i straży pożarnej. Architekci, którzy zajmują się takimi obiektami wiedzą, na co trzeba zwrócić uwagę, by lokal nie wymagał wysokonakładowego remontu, warto więc skorzystać z ich usług.
Do uzyskania pozwolenia sanepidu na prowadzenie centrum urody, potrzebny będzie projekt technologiczny lokalu. To zadanie także najlepiej jest zlecić architektowi specjalizującemu się w projektowaniu tego typu miejsc. Fachowiec w dokumentach uwzględni nawet najdrobniejsze wymagane prawem parametry (np. lokalizację umywalek, sanitariatów, śmietników itp.). Jeśli projekt będzie dobry, załatwianie formalności i pozwoleń na działanie centrum urody powinno przebiegać bez problemu.
W przeciwnym razie, kiedy to wymagane są liczne poprawki projektu technologicznego, decydująca wizyta kontrolna pracowników sanepidu może opóźnić się nawet o kilka miesięcy. A wtedy każdy dzień przełożenia terminu otwarcia wiąże się z dodatkowymi kosztami (głównie związanymi z najmem).

Dobry personel
W centrum urody musi pracować zespół profesjonalistów. Minimum to dwie osoby: fryzjer i kosmetyczka. Nawet jeśli sam właściciel ma uprawnienia do wykonywania obydwu zawodów, lepiej od razu zatrudnić osobę do współpracy. W przeciwnym razie trudno będzie pozyskać zaufanie klientów, a nawet jeśli to się uda, to zachowanie dogodnych terminów usług będzie graniczyło z cudem. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że niesłowność i niska jakość usług, to prosta droga do plajty. A przecież nie o to chodzi.

Jeśli biznes będzie się rozwijał, zespół trzeba będzie powiększać o fachowców i ich pomoc (np. sprzątaczki). Wówczas warto swoje kroki skierować do powiatowego urzędu pracy. Przedsiębiorca, który zatrudni osobę zarejestrowaną jako bezrobotna może skorzystać z wielu udogodnień jak np. otrzymać dofinansowanie do organizacji i wyposażenia stanowiska pracy, mieć zapewnioną opłatę składek do ZUS za pracownika, a nawet dopłatę do pensji dla pracownika.

Ciekawa oferta
W centrum urody bardzo ważna jest oferta. Trzeba uważnie obserwować rynek i wprowadzać rozmaite nowinki. Podstawowa oferta usług kosmetycznych powinna zawierać: przekłuwanie uszu, oczyszczanie twarzy wieloma metodami, odżywianie, odświeżanie i odmładzanie skóry rozmaitymi preparatami i z użyciem odpowiednich maszyn, manicure, pedicure, regulację brwi. Współcześnie dobrze jest poszerzyć ofertę o zabiegi dedykowane paniom w ciąży, nastolatkom, a także panom.

Niezbędne będzie też stworzenie dwóch stanowisk fryzjerskich z fotelem, lustrem i półką lub ruchomą szafką. Warto podkreślić, że nie wymagają one dużo miejsca. Jednak aranżując przestrzeń, trzeba od razu zwrócić uwagę, by zachować odpowiednią odległość między miejscem do zabiegów fryzjerskich a strefą do zabiegów kosmetycznych.

W centrum urody nie powinno brakować w ofercie masażu. Jeśli lokal jest zbyt mały, by na stałe zaaranżować miejsce do masażu, rozważ współpracę z masażystą, który ze swoim stołem będzie przychodził tylko w określony dzień tygodnia i w konkretnych godzinach. Na ten czas będziesz musiał odpowiednio zaaranżować przestrzeń (odsunąć ruchome meble, oddzielić chociaż przepierzeniem strefę masażu, a nawet złożyć łóżko czy fotel do zabiegów kosmetycznych itp.).

Niezbędne urządzenia
W centrum urody magnesem na klientów są specjalistyczne maszyny poprawiające zdrowie i urodę. Nawet w niedużym gabinecie warto zainwestować ok. 1 tys. zł w zestaw przenośnych urządzeń niezbędnych do wykonania nowoczesnych zabiegów skóry i twarzy (np. mikrodermabrazja, peeling kawitacyjny) i zestaw urządzeń do manicure i pedicure. Niezbędny będzie też sterylizator narzędzi (ok. 700 zł). Oprócz tego potrzebne są profesjonalne meble – fotel dla klienta, stołek dla kosmetyczki, czy stolik kosmetyczny.
Profesjonalne narzędzia do pracy trzeba zapewnić też fryzjerowi. Tutaj podstawą są porządne suszarki, prostownice, lokówki, nożyce, brzytwy, grzebienie, szczotki, naczynia do farb i masek oraz pas na narzędzia. Wszystko musi być dobrej jakości. Oczywiście do tego należy doliczyć fotele fryzjerskie, lustra. Pamiętaj też o obowiązkowej kasie fiskalnej (ok. 1 tys. zł).

O tym w jaki sposób rozkręcić biznes przeczytasz w książce "45 nowych pomysłów na biznes". To już druga część naszego poradnika dla wszystkich, którzy marzą o własnej firmie oraz dla tych, którzy interesują się gospodarką, rynkiem pracy i small biznesem. Książka dostępna jest w kioskach na terenie całego kraju od 25 sierpnia w cenie 14,99 zł.

RAMKA:
Koszty inwestycyjne:
remont lokalu – 5 tys. zł
wyposażenie lokalu – 10 tys. zł
reklama – 2 tys. zł
SUMA: 17 tys. zł

Koszty miesięczne:
najem lokalu – 2 tys. zł
pensja dla pracownika – 3 tys. zł
kosmetyki i niezbędne środki – 1,5 tys. zł
SUMA: 6,5 tys. zł

Przychód:
Jeśli założymy, że w miesiącu każdego dnia zrobisz fryzurę 8 osobom za ok. 50 zł każda i zabieg kosmetyczny 5 osobom za ok. 70 zł każdy:
SUMA: 22,5 tys. zł

Dochód (przed opodatkowaniem)
SUMA: 16 tys. zł

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: