SuperBiz firma Super Biznes: Warto walczyć o nowatorski pomysł

Super Biznes: Warto walczyć o nowatorski pomysł

12.05.2014, godz. 02:00
Super Biznes: Warto walczyć o nowatorski pomysł
Harun Osmanovic , dyrektor sprzedaży międzynarodowej, S-arts foto: Super Express

Nowatorskie pomysły w biznesie to podstawa. Szczególnie jeśłi zakładamy nową firmę. Jak w Polsce wygląda innowacyjność w biznesie i czy polski przedsiębiorca radzi sobie na zagranicznych rynkach?

 

Co pan sądzi o prowadzeniu innowacyjnego biznesu w Polsce?

Nie uważam, żeby zakładanie firmy w Polsce było zbyt skomplikowane w porównaniu z innymi krajami. Jednak jest jeszcze dużo do zrobienia. Polska jest wciąż uważana za centrum outsourcingu z tanią siłą roboczą i dość dobrą obsługą, ale wciąż nie jest postrzegana jako miejsce do wprowadzania innowacji.

Może polskie firmy powinny wchodzić na zagraniczne rynki?

Przede wszystkim powinny zacząć więcej działać w wymiarze międzynarodowym. Żeby wyjść na zewnątrz, trzeba zacząć myśleć międzynarodowo i zbudować firmę mniej zakotwiczoną w Polsce. Jeśli chcesz zaprojektować swoją stronę internetową i wejść na rynek brytyjski, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że różni się on od rynku polskiego i rządzi się charakterystycznymi dla siebie prawami. Firma działająca globalnie musi wykazać się bardzo dużą elastycznością: od projektowania produktów i usług po marketing oraz metody sprzedaży.

Co poradziłby pan młodemu przedsiębiorcy, który chce wejść na zagraniczny rynek z innowacyjnym projektem?

Po pierwsze, należy wyjść z nowym produktem do ludzi, pokazać go wielu osobom, zebrać opinie na jego temat i spróbować go sprzedać! Nie należy przejmować się konsekwencjami czy zastanawiać nad zwiększaniem efektywności produkcji. Możliwe, że ktoś już ma podobny pomysł, zaczyna się wtedy wyścig o klienta. Ale żeby to wiedzieć, trzeba rozmawiać z ludźmi.

Wiadomości Se.pl na Facebooku

Czytaj: Super Biznes. Państwo musi ułatwić działanie

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: