SuperBiz firma Super Biznes: zacznij zarabiać na izolowaniu budynków

Super Biznes: zacznij zarabiać na izolowaniu budynków

07.10.2014, godz. 15:31
Zacznij Zarabiać na izolowaniu  budynków
Andrzej Grochowski, właściciel firmy URB foto: Archiwum

Branża budowlana stara się inwestować w energooszczędne budynki. Dlatego firma specjalizująca się w izolacji cieplnej może okazać się strzałem w dziesiątkę

Energooszczędne budynki są przyszłością branży budowlanej. Wynika to nie tylko z obowiązujących przepisów, ale i z coraz wyższych wymagań klientów, którzy chcą mieszkać w domach cichych, ciepłych i tanich w utrzymaniu. Dlatego też zainteresowani budowlanką z powodzeniem mogą założyć firmę specjalizującą się w izolowaniu cieplnym budynków.

Jak wynika z danych GUS, w pierwszym półroczu tego roku wydano pozwolenia na budowę niemal 62 tys. mieszkań. To o prawie 15 proc. więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Wygląda więc na to, że budowlanka to branża przyszłości. By odnieść sukces na tym polu, nie trzeba od razu działać jako firma kompleksowo budująca domy. Z powodzeniem można działać jako podwykonawca wyspecjalizowany w konkretnym zakresie - np. izolacji cieplnej budynków.

Izolacja się opłaca

Izolacje to bardzo ważny element wszystkich obiektów: od domków jednorodzinnych po wielkie osiedla deweloperskie. Powód? Energia potrzebna do ogrzania domu stanowi aż 70 proc. energii zużywanej przez budynki. Aby cieszyć się ciepłym, cichym i ekonomicznym wnętrzem, należy dobrze wybrać materiały izolacyjne i umiejętnie je zamontować. Skuteczna izolacja zapewnia komfort na wiele lat - między innymi idealną temperaturę zimą i latem, a także optymalną akustykę.

Otwierając firmę zajmującą się izolacją budynków, przede wszystkim trzeba postawić na fachowe wykonanie, ale i solidne materiały, z których będziesz korzystać. Najlepiej zdecydować się na rozwiązania najwyższej jakości. By wybrać te najlepsze, trzeba zrobić rozeznanie na rynku, porozmawiać z innymi budowlańcami, deweloperami, właścicielami domków jednorodzinnych. Jedną z liczących się na rynku marek, na którą warto zwrócić szczególną uwagę, jest ISOVER.

Zobacz też: Super Biznes. Dr Arkadiusz Kawa: Szybka dostawa jest motorem e-handlu

Na co warto zwracać uwagę

Początkujący właściciel firmy izolacyjnej może czuć się nieco zagubiony w wielkim świecie izolacji. Dlatego też wybierając się na rozpoznanie rynku, powinien wziąć z sobą specjalistę, z którym będzie współpracował lub którego po prostu zatrudni. Wybierając materiały izolacyjne należy zawsze brać pod uwagę ich parametry. Najważniejsze, aby posiadały niski współczynnik przewodzenia ciepła, czyli niską lambdę. To współczynnik, który informuje, ile ciepła przeniknie przez materiał niezależnie od jego grubości. Im mniejsza jest lambda, tym lepszą izolację zapewnia materiał izolacyjny. Efektywna izolacja sprawi, że bardzo szybko zauważymy znaczną energooszczędność domu, która przekłada się bezpośrednio na opłaty za ogrzewanie. Przykładowo - Super-Mata osiąga wskaźnik lambda równy 0,033 W/mK.

Błoga cisza

Równie istotna dla zwiększenia komfortu w domu jest jego odpowiednia izolacja akustyczna. To ważny parametr użytkowy wszystkich przegród budowlanych - ścian i stropów. Materiał izolacyjny powinien skutecznie pochłaniać fale dźwiękowe z zewnątrz, jak i te, które wytwarzamy wewnątrz domu. Pochłanianie dźwięku to zdolność do ograniczania energii dźwiękowej fal docierających do danego pomieszczenia, a przez to - przez eliminację fal odbitych - redukcja hałasu. Fale odbite, jeśli nie będą eliminowane przez skuteczny materiał izolacyjny, stworzą hałas pogłosowy, a w efekcie również zakłócą wyrazistość mowy i przekazu dźwiękowego w pomieszczeniach. Własności dźwiękochłonne materiału wyraża wskaźnik pochłaniania dźwięku - Aw. Jego wartość zawiera się w przedziale od 0 do 1 i, w przeciwieństwie do wskaźnika lambdy, lepszy materiał dźwiękoizolacyjny to ten, który ma wyższy wskaźnik. Przykładowo - Aku-Płyta osiąga wskaźnik Aw = 1 dla grubości co najmniej 75 mm.

Dobre szkolenie

Jeśli marzysz o firmie izolacyjnej, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że twoja wiedza jest niewystarczająca do nadzorowania pracy robotników czy dokonywania właściwych zakupów, po prostu poszerz ją na odpowiednich kursach czy szkoleniach. Taką ofertę mają nie tylko firmy edukacyjne, ale nawet producenci materiałów budowlanych. Fachową wiedzę i doświadczenie można zdobyć w nowym Centrum Szkoleniowym ISOVER przy gliwickim zakładzie ISOVER. To pierwszy tego typu obiekt w Polsce w branży materiałów izolacyjnych. Na dwóch kondygnacjach o łącznej powierzchni użytkowej ponad 500 mkw. znajdują się sala wykładowa Thermistar, sala treningowa Mistrzów Izolacji do prowadzenia szkoleń praktycznych oraz cała infrastruktura uzupełniająca, w tym modele z przekrojami wzorcowych rozwiązań izolacyjnych dla kluczowych aplikacji ISOVER - dachu skośnego, dachu płaskiego, ścian zewnętrznych, ściany działowej, podłóg czy izolacji technicznych. Zarówno doświadczony, jak i początkujący fachowiec czy właściciel firmy izolacyjnej może tam poczuć się jak ryba w wodzie.

Grupa fachowców

W firmie zajmującej się izolacją podstawą jest zespół zaufanych i sprawdzonych fachowców, którzy będą doskonałymi wykonawcami i pomocnikami przy doborze materiałów najlepszej jakości. Gdzie i jak szukać najlepszych pracowników? Przede wszystkim poszukaj specjalistów w swojej okolicy. Jeśli zgłosi się do ciebie nieznajomy, koniecznie poproś o referencję lub nazwy firm, w których pracował wcześniej. Pamiętaj, że jeśli chcesz szybko znajdować klientów, którzy twoje usługi będą polecać kolejnym, musisz świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Klient jest skłonny zapłacić znacznie więcej za dobrą izolację i fachowe wykonawstwo.

Zobacz też: Super Biznes: Nietypowa promocja produktów spożywczych w PKP Intercity i WARS

W poszukiwaniu klientów

Dowodem na wysoką jakość firmy będzie duża grupa zadowolonych klientów. Jak na starcie pozyskać zleceniodawców, którzy później pocztą pantoflową przekażą o firmie jak najlepsze opinie? Przede wszystkim należy ogłaszać się w profesjonalnych, branżowych serwisach internetowych. Warto wydrukować ciekawe i przejrzyste ulotki - dystrybuować je na nowych osiedlach i wrzucać do skrzynek nowych bloków. Można też stworzyć większe plakaty i wywiesić je na słupach ogłoszeniowych. Regularnie przeglądaj informacje o przetargach. Znajdziesz je w Biurach Zamówień Publicznych urzędów, które je organizują, np. urzędu miasta i gminy, oraz w elektronicznych Biuletynach Informacji Publicznej zamieszczanych na stronach internetowych tych jednostek.

Działanie w sieci

W dobie Internetu nie może zabraknąć profesjonalnej strony internetowej. Najlepiej, by domena była taka sama, jak nazwa firmy. Zrezygnuj ze zbyt wyszukanych nazw. Dobrym chwytem reklamowym będzie zamieszczanie na stronie krótkich tekstów oraz instruktażowych filmików z fachowymi poradami budowlanymi. Jeśli już firma wykonała jakąś usługę, zamieść zdjęcia przedstawiające efekty pracy. Chodzi o to, by potencjalny klient już na początku mógł jak najwięcej dowiedzieć się o działalności. Ważny jest też jasny cennik. Ale można dodać formułkę: ceny do negocjacji. Pamiętaj, by codziennie przeglądać skrzynkę e-mailową. Nie wolno przegapić ważnego zlecenia czy zapytania klienta. Stronę firmy trzeba dobrze wypozycjonować w sieci, najlepiej w powiązaniu z nazwami twojej i okolicznych miejscowości. To gwarantuje, że każdy użytkownik poszukujący ekipy remontowej w twojej okolicy trafi właśnie na ciebie.

Dokąd po pieniądze

Nie każdy ma pieniądze na własny biznes. Jednak nie warto rezygnować z planów, gdy w portfelu pustka. Są sposoby na pozyskanie wystarczającej gotówki. Jeśli jesteś osobą bezrobotną, możesz otrzymać pożyczkę do 70 tys. zł z urzędu pracy. Warto też poszukać programów w instytucjach dysponujących unijną kasą. Pomocne mogą być też fundusze poręczeń kredytowych wspierające młodych przedsiębiorców.

Materiały muszą być dobrej jakości

Andrzej Grochowski, właściciel firmy URB:

- Moja firma na rynku działa już 17 lat. Od początku postawiliśmy na dobrej jakości materiały budowlane i wykonanie na najwyższym poziomie. Specjalizujemy się w izolacjach budynków, dociepleniu dachów. To jest bardzo ważny obszar w budownictwie mieszkaniowym. Klient powinien zdawać sobie sprawę z tego, że dzięki materiałom dobrej jakości i dokładnemu wykonaniu izolacji obiektu można w przyszłości sporo zaoszczędzić na ogrzewaniu. A właśnie niskie koszty utrzymania obiektu często są zachętą do zamieszkania w konkretnym budynku. W przypadku izolacji sprawdza się powiedzenie: chytry dwa razy traci. Wykorzystanie tanich i niesprawdzonych materiałów izolacyjnych może skutkować nie tylko kłopotami z utrzymaniem ciepła w obiekcie, ale nawet poważną rozbiórką poddasza. Dlatego przed zleceniem konkretnej firmie wykonania prac izolacyjnych nie można sugerować się wyłącznie proponowaną przez nią ceną, ale przede wszystkim jakością stosowanych przez nią materiałów i renomą danego przedsiębiorstwa. A wiadomo, że im lepsze materiały, tym ta cena może być nieco wyższa. My zdecydowaliśmy się na stosowanie materiałów ISOVER i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni.

ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail

autor: Agnieszka Grotek AG zobacz inne artykuły tego autora
Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: