SuperBiz firma Świąteczne gadżety dla firm

Świąteczne gadżety dla firm

10.12.2011, godz. 02:00
Św. Mikołaj
foto:

Na taki gest w okresie przedświątecznym decyduje się wielu przedsiębiorców. Wydatek poczyniony raz do roku przyniesie niewymierne korzyści w postaci dobrego wizerunku twojej firmy w oczach kontrahentów.

Upominek z klasą

Przede wszystkim dobrze się zastanów, co chcesz podarować klientom. Bez względu na fundusze, jakimi dysponujesz, wybierz prezent z klasą.

- Najlepiej długopis lub pióro, oczywiście dobrej jakości. A jeśli firmy nie stać na taki wydatek, kartkę świąteczną - radzi Stanisław Krajski, specjalista od savoir-vivre'u, udzielający porad na stronie www.savoir-vivre.com.pl - Prezent powinien być elegancko opakowany. Natomiast życzenia świąteczne podpisane ręcznie przez prezesa lub właściciela firmy. Taki upominek wywrze pozytywne wrażenie na kliencie i sprawi, że ciepło pomyśli on o nadawcy - dodaje.

Kartki, pierniczki... czyli co kupić

Kartki świąteczne nie nadwerężą twojego portfela. Zapłacisz za nie od 2 do 10 zł za sztukę. Z kolei długopisy to średni koszt od 7 do 40 zł za sztukę, pióra kulkowe - od 24 do 500 zł, a pióra wieczne od 170 nawet do 1500 zł. Nie dysponujesz takimi pieniędzmi? Możesz podarować klientom słodycze. Tę opcję, zdaniem pracowników firm produkujących świąteczne gadżety, przedsiębiorcy wybierają bardzo często. Wielkim powodzeniem wśród zamawianych produktów cieszą się np. pierniczki ze specjalnym nadrukiem. Ich średni koszt waha się między 2 a 9 zł za sztukę.

Planując zakupy zorientuj się, jakie minimalne zamówienie jest możliwe do zrealizowania w przypadku interesującego cię gadżetu. Firmy w przypadku konkretnych produktów wyznaczają minimalną liczbę sztuk, którą opłaca im się wyprodukować jednorazowo.

Prezent na czas

Przygotowanie upominków powinno być wpisane w marketingowe działania firmy i zaplanowane z odpowiednim wyprzedzeniem. Unikniesz pośpiechu i nerwów, jeśli zamówisz upominki trzy tygodnie przed świętami. Pamiętaj, że firma, w której składasz zamówienie, potrzebuje przynajmniej 3-4 dni, by przygotować gadżety w wersji standardowej, czyli bez nadruku. Najczęściej przedsiębiorcom zależy jednak na upominkach z nadrukiem lub logo ich firmy, a wtedy czas oczekiwania wzrasta nawet do dwóch tygodni. Dolicz do tego co najmniej dwa dni na przesłanie upominków do kontrahentów pocztą lub minimum 24 godziny, jeśli korzystasz z usług kuriera.

Jako przedsiębiorca powinieneś zadbać o to, by prezenty dotarły do klientów w odpowiednim czasie. Jeśli chcesz wywrzeć dobre wrażenie - uważa Stanisław Krajski - dopilnuj, by prezent dotarł do kontrahenta w tygodniu świątecznym, który przypada w tym roku między 19 a 23 grudnia.

Reklama lub reprezentacja

Wydatki na gadżety świąteczne z logo firmy mogą stanowić koszty uzyskania przychodu lub koszty reprezentacji, w zależności od celu i charakteru wręczanego upominku. W ciężar kosztów uzyskania przychodu wliczysz np. długopisy, kubki, bombki, kartki z życzeniami, maskotki itp. Z kolei prezenty zawierające alkohol lub wyroby gastronomiczne będą obarczone ciężarem kosztów reprezentacji.

Twoje przedsiębiorstwo będzie zwolnione z zapłaty podatku VAT za podarunki, jeśli ich koszt zmieści się w kwocie 100 zł za sztukę. W przypadku upominków o wartości wyższej niż 10 zł konieczne jest jednak prowadzenie ewidencji osób obdarowanych.

autor: Michalina Mikulska zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: