SuperBiz firma Telefony dla pracowników

Telefony dla pracowników

27.10.2011, godz. 02:00
Telefony dla pracowników
foto:

Służbowy telefon komórkowy to niezbędne narzędzie pracy w wielu firmach. Bardzo ułatwia kontakt z klientami, a także pozwala podnieść efektywność pracy poprzez zwiększenie mobilności i dostępności dla i do poszczególnych osób. Średnio co drugi pracownik wyposażony jest już w komórkę, za którą płaci pracodawca.

W wielu firmach służbowy telefon komórkowy to standard. Zwłaszcza że większość przedsiębiorców wymaga od swoich pracowników dyspozycyjności. I m.in. po to, żeby zapewnić sobie z pracownikami stały kontakt, kupują i przekazują im do użytkowania służbowe telefony komórkowe. Szacuje się, że w dzisiejszych czasach wydatki na telefonię komórkową stanowią nawet ponad połowę kosztów usług telekomunikacyjnych. Coraz częściej kontaktujemy się z innymi osobami i firmami, dzwoniąc na numery mobilne, ważne są więc ceny rozmów na komórki. Mniej istotny jest w tym momencie koszt zakupu samego aparatu telefonicznego, ponieważ operatorzy oferują liczne promocje, np. telefon za 1 zł. Najważniejsze są więc miesięczne wydatki związane z użytkowaniem telefonu, a każdy przedsiębiorca, który chce osiągnąć sukces, musi dokładnie liczyć swoje koszty.

Negocjuj warunki

Każda sieć komórkowa ma specjalnie przygotowane oferty dla klientów biznesowych, często skrojone na miarę w zależności od wielkości firmy. Bo klientem biznesowym może być zarówno kilkuosobowa firma, jak i wielka korporacja. Dla operatora ważna jest liczba aktywnych kart SIM. Dlatego operatorzy dzielą klientów firmowych na małych (posiadacze od jednej do kilku aktywnych kart), średnich (od kilku do 50 aktywnych kart) i dużych (ponad 50 aktywnych kart). Oczywiście ci najwięksi klienci mogą liczyć na bardziej atrakcyjne warunki umowy, na różnego rodzaju wysokie rabaty, upusty, dodatkowe gadżety, telefony z najwyższej półki i inne bonusy. Ale nawet jeśli nie zaliczamy się do rekinów biznesu, zawsze warto przynajmniej spróbować negocjować warunki, na jakich będziemy kupować komórki dla naszych pracowników.

Dobierz ofertę do profilu firmy

Właściwy wybór operatora komórkowego, z którego usług będą korzystali nasi pracownicy dzwoniąc z telefonów służbowych, to sprawa podstawowa, bo może stać się dla nas prawdziwym źródłem oszczędności. Jednak decydując się na konkretnego dostawcę usług, powinniśmy brać pod uwagę nie tylko koszt połączeń i abonamentu, ale też to, jakiego rodzaju biznes prowadzimy, jakie są potrzeby naszej firmy i w jaki sposób pracownicy będą korzystać z udostępnionych im komórek. Gdy już zdecydujemy się na zakup telefonów w konkretnej sieci, musimy jak najlepiej dopasować plany taryfowe oraz odpowiednio dobrać pakiet usług do naszej działalności. Nie jest to prosta sprawa, bo sieci komórkowe kuszą nas bardzo różnorodnymi promocjami, mają mnóstwo ofert i łatwo się w tym gąszczu pogubić. Powinniśmy jednak pamiętać, że operatorzy oferują bardzo zróżnicowane taryfy, które należy elastycznie dopasować do swojego profilu korzystania z telefonu komórkowego. Dlatego warto przyjrzeć się naszym dotychczasowym bilingom. Może się na przykład okazać, że z telefonów firmowych pracownicy najczęściej dzwonią na numery jednego z operatorów. Wtedy opłaca się podpisać umowę z tym właśnie operatorem i wybrać plan taryfowy, w którym jest dużo darmowych minut na połączenia wewnątrz sieci, z którą podpisaliśmy umowę.

Co w abonamencie

Jeśli prowadzimy działalność, która wymaga od naszych pracowników wykonywania wielu połączeń, powinniśmy wybrać plan taryfowy, który oferuje dużą liczbę minut w ramach opłaconego abonamentu. Jeśli natomiast częściej dzwonić będą do firmy inni (np. klienci, kontrahenci) niż nasi pracownicy, którzy głównie odbierają telefony, wówczas warto zdecydować się na jak najtańszy abonament dla osób, którym kupimy służbowe telefony.

Porównując oferty różnych dostawców warto również sprawdzić, na ile darmowych minut w ramach abonamentu możemy liczyć oraz na jakiego rodzaju połączenia mogą być one wykorzystane - np. czy tylko wewnątrz sieci, czy również do innych operatorów komórkowych, czy na telefony stacjonarne, czy tylko na komórki, jaki jest koszt rozmów międzynarodowych (jeśli prowadzimy interesy również z partnerami zagranicznymi).

Śledź promocje

W małych i mikrofirmach rachunki za rozmowy komórkowe często są bardzo wysokie. Wynoszą kilkaset (i więcej) złotych miesięcznie na osobę, bo komórka to dla wielu pracowników podstawowe narzędzie komunikacji. Warto zatem sprawdzić, czy na pewno korzystają oni z najnowszych taryf. Niekiedy miesięczne koszty utrzymania telefonu można obniżyć o połowę bez ograniczania rozmów, tylko przez zmianę taryfy na nowszą i uaktywnienie dodatkowych usług (tańsze lub darmowe połączenia na numery wewnątrz sieci i wewnątrz firmy, tańsze połączenia z określonej strefy, pakiety minut do wykorzystania we wszystkich firmowych telefonach).

Zawsze warto też sprawdzać aktualne promocje, bo może właśnie któryś z operatorów wprowadził czasową promocję, która szczególnie pasuje do potrzeb naszej firmy - np. atrakcyjny telefon za złotówkę, dodatkowe pakiety minut, zniżki na połączenia na numery we własnej sieci itp.

Warto też przy okazji rozważyć różne ewentualności - np. czy bardziej opłaca się wziąć telefon za złotówkę czy zrezygnować z tego bonusu i skorzystać z zaoferowanych przez operatora dodatkowych pakietów minut.

W pakiecie taniej

Zanim jednak zdecydujemy się na wybór operatora, warto się zastanowić, czy nasi pracownicy będą korzystać wyłącznie z usług telefonii komórkowej, czy również z Internetu mobilnego. Gdy kupujemy usługi telekomunikacyjne w pakiecie, płacimy mniej. Jeśli chodzi o Internet mobilny, wszystko zależy od tego, jakie jest zapotrzebowania na transfer danych w naszej firmie. Mitem jest, że płacąc droższy abonament, otrzymujemy szybsze łącze. Szybkość Internetu zależy od używanego przez nas modemu oraz zasięgu w danej lokalizacji. Droższy abonament natomiast umożliwia nam przesyłanie większych ilości danych miesięcznie. Jeśli jednak pracownicy naszej firmy wysyłają i odbierają duże prezentacje multimedialne, prowadzą tele- i wideokonferencje przez Internet lub przesyłają bardzo duże pliki graficzne (np. projekty architektoniczne), to warto zainwestować w droższy abonament, który umożliwi nam komfortową pracę.

autor: Danuta Rawicka zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: