SuperBiz firma Zmień swój sklep z Carrefour

Zmień swój sklep z Carrefour

14.05.2013, godz. 02:00
Zmień swój sklep z Carrefour
foto:

Franczyza cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Najczęściej na współpracę tego typu decydują się właściciele sklepów spożywczych. Powód? Niweluje ona ryzyko rozpoczynania i prowadzenia własnego biznesu, na które są oni szczególnie narażeni. To cenna pomoc, szczególnie dzisiaj, kiedy z rynku znika rocznie nawet kilka tysięcy małych sklepów. Dzięki współpracy z silnym partnerem, jakim jest Carrefour, franczyzobiorcy zyskują cenne wsparcie, które pozwala im wyróżnić się na tle innych sklepów.

Partnerska Franczyza z Carrefour

Koncept franczyzowy Carrefour Express i Globi oparty jest na ponad 50 latach doświadczenia całej Grupy Carrefour. Współpraca z tak silnym i stabilnym partnerem to ogromne wsparcie, szczególnie w czasach niepewnego i zmiennego rynku. Najlepszy dowód? Dziś w Polsce działa już ponad 340 sklepów z logo Carrefour Express i Globi, a w kolejnych latach Carrefour planuje utrzymać dynamiczne tempo rozwoju sieci.

Carrefour w centrum zainteresowania stawia potrzeby klienta i jeszcze przed nawiązaniem współpracy przeprowadza szczegółowe analizy i badania otoczenia sklepu, aby dopasować koncept do każdego z nich indywidualnie. Sklepy, które przystępują do sieci, zyskują wsparcie ekspertów, pomagające im odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Franczyza z Carrefour jest dzisiaj najlepszym rozwiązaniem, ponieważ oferuje unikatowy model oparty na partnerstwie. Dzięki niemu sklepy mogą korzystać z inwestycji, dostają odpowiednie wsparcie, narzędzia do analizy działalności i wizję handlu na przyszłość.

Małe sklepy - wielki potencjał

Z badań AC Nielsen wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie. Sklepy osiedlowe w Polsce mogą dzięki temu współistnieć na rynku z dużymi sklepami jak hiper- czy supermarkety. Każdy koncept handlowy spełni swą rolę, pod warunkiem uwzględniania oczekiwań klienta. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość domu, przyjazną atmosferę czy dogodne godziny otwarcia. Jednak właścicielom sklepów działającym w pojedynkę często brakuje dobrego konceptu handlowego, odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników oraz spójnej koncepcji działania.

Ponadto logika hurtu, w której cena zakupu obojętnie jakich towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są m.in.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają nowoczesne narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jest samodzielnie dostosowywać się do stale zmieniającego się otoczenia. Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca franczyzowa z dużą firmą, czerpanie z jej doświadczenia i know-how. Franczyza ze stabilnym partnerem, jakim jest Carrefour, to sprawdzony sposób działania, który daje potrzebne wsparcie.

Wzrost obrotów dzięki Carrefour

O skuteczności konceptu franczyzowego Carrefour świadczy sukces pani Eweliny Ciapały - we współpracy z Carrefour otworzyła już dwa sklepy. Od Carrefour otrzymała nie tylko wsparcie finansowe, lecz także pomoc merytoryczną na każdym etapie współpracy. Już na początku doradcy firmy pomogli jej stworzyć plan sklepu i rozmieszczenia towarów na półkach. Zagwarantowali także pełne wsparcie przy otwarciu sklepu. Dzięki wprowadzeniu systemu komputerowego finansowanego przez Carrefour, praca stała się znacznie prostsza i spadły koszty związane z prowadzeniem sklepu. - Klikam dwa razy i zamówienie jest przyjęte. Poza tym oszczędzam, bo nie muszę zatrudniać dodatkowej osoby. Bardzo ważne dla prowadzenia sklepu są także dostawy z dnia na dzień - mówi pani Ewelina.

Współpraca pomiędzy Carrefour a panią Eweliną układa się bardzo dobrze. Dzięki wprowadzonym wspólnie zmianom liczba klientów sklepu wzrosła o ponad 30 proc., zwiększyły się też obroty. - Bardziej świadomie prowadzę sklep. Carrefour daje mi narzędzia i na bieżąco, z miesiąca na miesiąc, doradza, jak budować rentowność. W przypadku mojego sklepu bardzo ważne dla poprawy wyników okazały się zmiany wprowadzone w dziale produktów świeżych. Do części z nich byłam nastawiona sceptycznie. Na szczęście Carrefour przekonał mnie, pokazując twarde dane - opowiada pani Ewelina.

- Nigdy nie miałem oporu przed wejściem we franczyzę - deklaruje inny franczyzobiorca, pan Mariusz Konopka. - Wszedłem w ten biznes, widząc w nim duże szanse, wiedziałem, że to się opłaci. Trudno dojść do wszystkiego samemu i podjąć duże ryzyko - mówi Pan Mariusz.

Doradcy Carrefour są dostępni dla swoich partnerów na każdym etapie prowadzenia sklepu, dzieląc się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem. Dzięki ich pracy otwarcie sklepu w ramach sieci franczyzowej Carrefour przebiega bardzo sprawnie. - Nie tylko trzy tygodnie przed otwarciem sklepu, ale także przez tydzień po rozpoczęciu działalności, specjaliści Carrefour pomagali mi we wszystkim: od ułożenia towaru do nauki programu komputerowego. Carrefour przygotowuje też specjalny harmonogram otwarcia sklepu, co wiele ułatwia. Wiedziałem, kiedy mam pomalować ściany, kiedy przyjadą regały chłodnicze i półki na produkty - mówi pan Mariusz. - Trudno dojść do wszystkiego samemu i podjąć duże ryzyko. Choćby system komputerowy: nigdy nie miałem nawet styczności z komputerem, a dzięki franczyzie zostałem rzucony na głęboką wodę, musiałem podążać za najnowszymi trendami, dostosowywać się do rynku. Na szczęście cały czas miałem wsparcie specjalistów. Podobnie było ze sprzedażą samoobsługową, sam bym się nie zdecydował na wprowadzenie innowacyjnej wówczas zmiany tak szybko - dodaje.

- Jeszcze przed otwarciem pracownicy Carrefour doradzili mi, jaka powinna być optymalna powierzchnia sklepu oraz jak ustawić w nim regały i sprzęt chłodniczy. Na co dzień zawsze mogę liczyć na pomoc mojego opiekuna regionalnego, który doradza mi, jak efektywnie prowadzić sklep. Pomaga mi również w doborze towarów i implantacji, dzięki temu w sklepie znajduje się asortyment najbardziej popularny wśród naszych klientów i każdy może łatwo znaleźć produkty, których potrzebuje - mówi pani Agata Marczak, współwłaścicielka sklepu Globi w Pustelniku.

Kompleksowe wsparcie Carrefour

Carrefour oferuje sklepom także wyposażenie. Sklepom Carrefour Express minimarket (z zielonym logo) Carrefour finansuje obszerny pakiet otwarciowy, obejmujący m.in. dekoracje, meble na warzywa i owoce czy wspomniany system komputerowy. Jeżeli chodzi o Carrefour Express convenience (z pomarańczowym logo), firma całkowicie pokrywa koszt wyposażenia sklepu. Oprócz tego przygotowuje na otwarcie gazetkę z promocjami, zapewnia stroje firmowe dla całego personelu oraz pomaga w opracowaniu planu sklepu. Spory koszt to pierwsze zatowarowanie sklepu. Ale w tym przypadku Carrefour daje kredyt kupiecki. Franczyzobiorca może również liczyć na wsparcie marketingowe.

Więcej informacji o franczyzie z Carrefour:

tel.: +48 (22) 517 25 09

tel.: +48 (22) 517 27 23

e-mail: franchising@carrefour.com

www.carrefour.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: