UOKiK nałożył maksymalną karę na operatora telefonicznego

i

Autor: Shutterstock

Aplikacja PKO BP bije na głowę konkurencję

2018-03-16 12:25

Łącznie 68 milionów transakcji od startu oraz ponad 2 miliony aplikacji mobilnych – takimi wynikami jak PKO Bank Polski, jeżeli chodzi o bankowość mobilną, nie może się pochwalić nikt inny w Polsce.

Najbardziej klientom aplikacji IKO PKO Banku Polskiego podoba się jej wygląd oraz innowacyjność połączona z prostotą obsługi. 85% użytkowników wydaje opinie co najmniej neutralne lub pozytywne. Średnia ocen z urządzeń z systemami Android i iOS to 4.8, co w ogólnoświatowym zestawieniu, przygotowanym przez RBI, plasuje aplikację PKO BP na pierwszym miejscu.

ZOBACZ: Nowa promocja BLIKA. Kup bilet przez aplikację i otrzymaj zwrot połowy ceny

IKO wystartowało w 2013 roku. Od tamtego czasu klienci PKO BP dokonali przez aplikację łącznie 68 milionów transakcji (aż 16 milionów w ciągu ostatnich 3 miesięcy). Dziś bank ma 2,3 miliona aktywnych aplikacji mobilnych i aż 685 tysięcy klientów, którzy swoje sprawy bankowe załatwiają tylko za pośrednictwem telefonów komórkowych.

Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest prawie 1,5 miliona transakcji tygodniowo (23-proc. wzrost kw/kw). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE.  Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

ZOBACZ: PKO Bank Polski uruchomił kantor online

Właśnie z takich względów IKO zostało docenione przez ekspertów branżowych - PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii mobilny bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016, a także został uhonorowany statuetką Mobile Trends Awards 2016 w kategorii bankowość mobilna.

Właśnie z takich względów IKO zostało docenione przez ekspertów branżowych - PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii mobilny bank roku 2016 w plebiscycie Mobility Trends 2016, a także został uhonorowany statuetką Mobile Trends Awards 2016 w kategorii bankowość mobilna.

W 2017 roku PKO BP otrzymał SAP Innovation Award 2017 za BEHEX – rozwiązanie Big Data służące do zbierania i analizowania zachowań użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. Poprzez gromadzenie i kompleksową analizę informacji o użytkowniku aplikacji IKO, jego preferencjach i zachowaniu, narzędzie umożliwia jeszcze celniejsze jej dopasowanie do potrzeb klientów m.in. pod względem ergonomii aplikacji, personalizacji oferty sprzedażowej i komunikacji z klientem.

Najnowsze