AliExpress wchodzi do Polski

i

Autor: Shutterstock

Chińskie Allegro podbija serca Polaków. Już 5 mln osób miesięcznie kupuje na AliExpress

2017-07-14 18:25

Coraz więcej osób z Polski przekonuje się do robienia zakupów na chińskiej platformie sprzedażowej pl.aliexpress.com. Czym serwis kusi Polaków? Niskimi cenami oraz nowinkami z obszaru technologii czy turystyki, które nie zawsze docierają do Polski dostatecznie szybko.

Na platformie detalicznej pl.aliexpress.com, która częściowo jest dostępna w polskiej wersji językowej, można znaleźć produkty z wielu różnych kategorii takich, jak: odzież i akcesoria, telefony i telekomunikacja, komputery, elektronika, biżuteria, dom i ogród, buty, moda, sport i rozrywka, uroda i zdrowie, samochody i motocykle czy wyposażenie domu. W serwisie znajdziemy zarówno firmowe produkty europejskich marek, np. części rowerowe niemieckiej firmy SXS, jak i sprzęt chińskiej produkcji, np. dwuosobowy namiot z tropikiem o wadze 1,7 kg czy lampkę rowerową o mocy 400 lumenów.

ZOBACZ: Paczkę z Chin odbierzesz w ciągu 14 dni. Rewolucja na rynku e-commerce

Nawet, jeżeli do ceny produktu doliczymy wysoki koszt przesyłki, zakup w dalszym ciągu może być opłacalny. Co sprytniejsi kupują po kilka egzemplarzy naraz, a potem... sprzedają je w droższej cenie na polskim rynku, np. na Allegro. Aby zaoszczędzić na wysyłce, można także dokonać zakupu wraz ze znajomymi. Koszty wysyłki kilku sztuk często są takie same jak w przypadku zakupu jednego egzemplarza.

CZYTAJ: Pierwsi właściciele Allegro mogli trafić na listę najbogatszych Polaków

Polacy znakomicie odnaleźli się na AliExpress. W ciągu roku liczba użytkowników serwisu z Polski wzrosła dwukrotnie. Jak podaje „Rzeczpospolita", obecnie platforma handlowa zajmuje trzecie pod względem popularności miejsce w naszym kraju. Pierwsza pozycja na podium w dalszym ciągu należy do Allegro, a druga – do Ceneo. Co więcej, AliExpress nie musi nawet walczyć o polskiego klienta, nie inwestuje też w wysokobudżetowe kampanie reklamowe na naszym rynku. Internauci, którzy lubią robić zakupy online, sami przekonują się, że to po prostu się opłaca. Kupujący mają do wyboru wiele różnych sposobów płatności: tradycyjne oraz internetowe przelewy, płatności ekspresowe przez PayPal czy dedykowany serwisowi AliPay. Największą wadą zakupów na AliExpress jest długi czas oczekiwania na przesyłkę.

PATRZ: Jedna z największych platform sprzedażowych na świecie wchodzi do Polski

Właścicielem platformy jest Alibaba – obecnie największa spółka na świecie z branży e-commerce. Należy ona do Jack Ma, najbogatszego Chińczyka na globie. Forbes szacuje wartość jego fortuny na 35,1 mld dolarów. Miliarder wsławił się za sprawą stwierdzenia, w którym łączy światowe wojny z rewolucją technologiczną. „Pierwsza rewolucja technologiczna spowodowała I wojnę światową. Druga rewolucja spowodowała II wojnę światową. Obecnie mamy
trzecią rewolucję technologiczną. Ta może spowodować III wojnę światową" – powiedział kiedyś twórca Alibaby. To on również zauważył, że „gdy handel się zatrzymuje, zaczyna się wojna".

Oprac. na podst. rp.pl, businessinsider.com.pl, forbes.com

Najnowsze