Laptop, komputer, praca w domu

i

Autor: East News

Do czego wykorzystujemy nowe technologie

2016-11-10 13:00

Wszyscy narzekamy na brak czasu, ale Polacy coraz lepiej potrafią wykorzystać każdą wolną chwilę, łącząc obowiązki z przyjemnościami. Receptą na to stał się tzw. multitasking. Jak wynika z badania Frisco.pl „Multitasking po polsku, czyli sprytnie i efektywnie", najbardziej przydatne okazują się przy tym nowoczesne technologie, dzięki którym wykonywanie wielu czynności jednocześnie staje się dużo łatwiejsze.

– Czas stał się towarem deficytowym, dlatego aż 43 proc. Polaków stara się być wielozadaniowymi, aby w ten sposób oszczędzać czas na to, co naprawdę ważne czy przyjemne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu sprytnych rozwiązań i odpowiedniemu planowaniu. Okazuje się, że najpopularniejszym rozwiązaniem na zmierzenie się z wyzwaniami dnia codziennego są nowoczesne technologie, które usprawniają nasze życie i pozwalają oszczędzić czas. Dzięki zmianie nawyków oraz przejściu z offline do online, wiele czynności możemy wykonać z poziomu naszego smartfona całkowicie samodzielnie – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Nowe technologie to oszczędność czasu
Najpopularniejszym sposobem Polaków pozwalającym efektywniej zarządzać codziennym rozkładem obowiązków i przyjemności jest używanie aplikacji mobilnych i Internetu – aż 46 proc. badanych deklaruje, że z nich korzysta.
Smartfony, laptopy czy tablety stały się podstawowymi narzędziami pracy rodaków, a aplikacje mobilne nie służą już jedynie rozrywce. Do czego najczęściej wykorzystujemy nowe technologie?

Zakupy i przelewy bankowe
Okazuje się, że aż 77 proc. Polaków – do robienia przelewów bankowych, a ponad połowa – do kontaktów z bliskimi i znajomymi oraz zakupów online. Zamówienia przez Internet składa już ponad 57 proc. kobiet i 43 proc. mężczyzn, a prawie co piąty Polak deklaruje robienie zakupów spożywczych online. Nie chodzi tu już tylko o wygodę, ale przede wszystkim o efektywne wykorzystanie czasu pomiędzy wykonywaniem innych czynności. Dojazdy do pracy, krótkie przerwy w ciągu dnia czy wreszcie seria reklam podczas wieczornego seansu przed telewizorem to doskonałe okazje do tego, aby efektywniej wykorzystać wolne chwile. I tak – w czasie jazdy komunikacja miejską 43,3 proc. badanych rozmawia z bliskimi i znajomymi, 40, 7 proc. wykonuje przelewy bankowe, a 9,1 proc. robi zakupy online. Podczas przerw w pracy 41,9 proc. kontaktuje się ze swoim bankiem, 31,2 proc. rozmawia ze znajomymi, a 12,3 proc. robi zakupy przez Internet. W czasie oglądania telewizji najczęściej robimy przelewy bankowe (46,6 proc.), kontaktujemy się z bliskimi (43,7 proc.) i kupujemy online (16,5 proc. ).

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze