SuperBiz nowoczesne technologie Ruszył Workplace – platforma Facebooka dla biznesu

Ruszył Workplace – platforma Facebooka dla biznesu

11.10.2016, godz. 16:35
Ruszył Workplace - platforma Facebooka dla biznesu
foto: AP

Facebook uruchomił nową platformę społecznościową specjalnie dla biznesu. W przeciwieństwie do FB, Workplace to miejsce przeznaczone dla całych organizacji, a nie osób indywidualnych. Platforma Workplace jest wolna od reklam. Można założyć na niej konto, które nie będzie powiązane z Facebookiem.

Workplace, podobnie jak LinkedIn, ma ułatwić komunikację przedsiębiorstwom i różnego rodzaju organizacjom. Jak przypomina techcrunch.com, przez ostatnie 20 miesięcy serwis funkcjonował w wersji beta pod nazwą Facebook at Work. Na pilotażowym modelu platformy udało się zgromadzić 1000 organizacji.

Workplace pod wieloma względami przypomina Facebooka. Można na nim tworzyć grupy (zarówno wewnątrz organizacji, jak i poza nią), wysyłać bezpośrednie wiadomości na chacie, reagować na zaczepki, wykonywać połączenia audio i wideo, a także – korzystać z translatora. Co ważne, platforma umożliwia prowadzenie i transmitowanie na żywo konferencji wideo. Ponadto platforma zapewnia: nieograniczony dostęp do wirtualnego dysku, narzędzia do monitoringu dla zespołów IT, wsparcie dla administratorów czy integrację z platformami do zarządzania aplikacjami (G Suite, Okta, OneLogin, Ping, Windows Azure AD).

Zobacz także: Spółka Facebook Inc. została królową parkietu

Dla instytucji edukacyjnych i organizacji pozarządowych dostęp do Workplace jest bezpłatny, natomiast przedsiębiorcy muszą ponosić koszty związane z obecnością na platformie. Miesięczna opłata za wynajęcie wirtualnego miejsca jest uzależniona od liczby aktywnych użytkowników, którzy co najmniej raz w miesiącu powinni posługiwać się platformą. Dla pierwszych 1000 użytkowników opłata wyniesie 3 dolary, dla kolejnych 1001 – 10000 użytkowników będą to 2 dolary, a w pozostałych przypadkach – 1 dolar miesięcznie. Pierwsze trzy miesiące korzystania z platformy dla wszystkich są bezpłatne.

Na rynku istnieje już kilka platform dedykowanych przedsiębiorcom. Wśród nich warto wymienić te najbardziej znane, do których zaliczają się: Slack, należący do Microsofta Yammer, Chatter firmy Salesforce, Hipchat czy Jive.

Źródła: forbes.pl, techcrunch.com, workplace.fb.com

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: