Jakie mamy smartfony

i

Autor: Shutterstock

Samsung ulubioną marką użytkowników smartfonów i tabletów w Polsce

2017-01-23 19:26

Firma Gemius zbadała rynek urządzeń mobilnych w Polsce. Z jej danych wynika, że w 2016 r. Polacy najczęściej przeglądali strony internetowe ze smartfonów i tabletów marki Samsung. Zobacz, które marki Polacy lubią najbardziej.

Co trzeci internauta, który przeglądał strony internetowe z urządzenia mobilnego w 2016 r., korzystał ze smartfona lub tabletu marki Samsung. W zależności od miesiąca, odsetek urządzeń firmowanych przez koreańskiego producenta wahał się od 36 proc. w kwietniu i maju do 38,4 proc. w sierpniu – pisze spidersweb.pl. Ok. 20 – 21 proc. udziałów w polskim rynku urządzeń mobilnych ma amerykańska korporacja Apple. Trzecia pod względem popularności w naszym kraju jest spółka LG. Odsłony z urządzeń tej marki stanowiły 9,5 – 11,5 proc. wszystkich odsłon na urządzeniach mobilnych, jednak dobra fama LG maleje, natomiast na popularności zyskuje chiński koncern Huawei. O ile na początku ur. czwarte miejsce w zestawieniu przypadało japońskiemu przedsiębiorstwu Sony (9,2 proc. odsłon), o tyle w grudniu ur. Huawei wyprzedził tę markę, plasując się na czwartym miejscu z wynikiem 8,7 proc. W tym czasie urządzenia marki Sony odpowiadały już tylko za 8 proc. odsłon.

Zobacz także: Darmowy internet w warszawskich autobusach

W drugiej piątce zestawienia Gemius znalazły się marki: Nokia (Finlandia), HTC (Tajwan), Lenovo (Chiny), ZTE (Chiny) i należący do spółki ASUSTeK Computer – Asus (Tajwan). Producenci smartfonów i tabletów z Chin oraz Korei są popularni nie tylko w Polsce, ale również na świecie, jednak – w ujęciu światowym – sława urządzeń mobilnych marki LG w naszym kraju jest zjawiskiem dość odosobnionym.

Oprac. na podst. spidersweb.pl

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Najnowsze