SuperBiz nowoczesne technologie Trzy czwarte klientów e-sklepów kupuje za granicą

Trzy czwarte klientów e-sklepów kupuje za granicą

25.08.2016, godz. 16:33
Polacy chętnie korzystają z zagranicznych e-sklepów
foto: SHUTTERSTOCK

Firma badawcza GfK przeprowadziła na zlecenie PayPal badanie dotyczące preferencji polskich e-konsumentów. Okazuje się, że blisko 77 proc. klientów kupujących online sprowadza produkty z zagranicy. Co trzeci e-nabywca (36 proc. badanych) kupuje w Chinach, 31 proc. ankietowanych wybiera brytyjskie sklepy, 24 proc. – amerykańskie, a 23 proc. – niemieckie.

Puls Innowacji przytacza wyniki badań na temat zagranicznych zakupów Polaków, którzy robią zakupy online. 77 proc. internautów kupujących online sięga po asortyment z zagranicy. Na większość decyzji zakupowych tego typu klientów wpływa brak dostępności towaru w polskich sklepach. Jednocześnie aż 71 proc. osób kupujących w Chinach wybiera ten kraj ze względu na niskie ceny, a popularność Państwa Środka wśród polskich nabywców rośnie. Respondenci wskazują również na wyższą jakość towarów kupowanych za granicą.

Najczęściej kupujemy w zagranicznych sklepach internetowych ubrania (38 proc. ankietowanych), elektronikę (20 proc.) oraz wyroby jubilerskie i zegarki (17 proc.). Dużą popularnością cieszą się również bilety (37 proc. kupujących) i artykuły spożywcze (17 proc. respondentów).

Przeczytaj również: Przerób zegarek na smartwatcha i płać bezstykowo za zakupy!

Nie bez znaczenia dla polskich konsumentów pozostaje sposób płatności. Nabywcy z Polski cenią sobie wygodę (44 proc. klientów), bezpieczeństwo (38 proc.) i szybkość realizacji transakcji (34 proc.). Polacy nie tylko kupują online, ale także sprzedają w internecie własne wyroby i niepotrzebne im przedmioty. W 2015 r. 11 proc. badanych internautów zarobiło wskutek transakcji, której przedmiotem było rękodzieło. Co trzeci Polak (35 proc.) zbył przez internet przedmiot, którego nie potrzebował.

Oprac. na podst. pulsinnowacji.pb.pl, gfk.netpr.pl, twitter.com

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: