SuperBiz opinie Komunikacja mailowa w firmie to przeżytek

Komunikacja mailowa w firmie to przeżytek

13.08.2017, godz. 11:00
Telefonia SIP w biznesie
foto: SHUTTERSTOCK

E-maile i rozmowy telefoniczne w odwrocie. Co drugi pracownik uważa, że w komunikacji wewnętrznej skutecznie zastąpią je narzędzia - pytanych w ramach badania „Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" przeprowadzonego na zlecenie firmy eplo. Ponad połowa respondentów (56 proc.) jest zdania, że mogą one z powodzeniem zastąpić w firmie dotychczasowe formy kontaktu jak e-maile i rozmowy. Natomiast prawie 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chciałaby mieć dostęp do jednego rozwiązania on-line gromadzącego w jednym miejscu komplet informacji o firmie, prowadzonych w niej projektach i pracownikach.

Zamiast maili i rozmów – firmowa platforma internetowa
Przewagę internetowej platformy komunikacji wewnętrznej nad standardowymi e-mailami czy telefonami oraz konieczność większego nacisku na technologiczne rozwiązania społecznościowe dostrzegają także pracodawcy. Zależy im, aby pracownicy mieli dostęp do informacji firmowych w jednym miejscu i czasie, co bez wsparcia technologii nie byłoby możliwe. Dlatego coraz częściej do budowanie komunikacji wewnętrznej firmy wykorzystywane są internetowe platformy społecznościowe. Tego oczekują pracownicy, którzy w życiu prywatnym dużo czasu spędzają wirtualnie, a platformy społecznościowe stanowią ich codzienność.

Zobacz również: 10 najdziwniejszych pomysłów na biznes [GALERIA]

Duże zainteresowanie społecznościowymi narzędziami komunikacji wewnętrznej potwierdzają dane pochodzące z systemu emplo. W 2016 roku aż 71 proc.pracowników przynajmniej raz w tygodniu zalogowało się na firmową platformę online, a średni czas jednej wizyty wyniósł 7 minut. - Ogromny technologiczny postęp w obszarze komunikacji wewnętrznej związany jest z jednej strony z potrzebą szybkiego i skutecznego dotarcia z informacją wewnątrz organizacji, ale również z pojawieniem się nowych pokoleń, które nieco inaczej podchodzą do komunikacji - uważa mówi Paweł Leks, CEO, emplo.

Dla największych firm i z rozproszoną strukturą
Gdzie najbardziej przydadzą się zmiany w sposobie prowadzenia komunikacji wewnętrznej? Na pewni w największych firmach zatrudniających kilkaset czy kilka tysięcy pracowników. W firmach zatrudniających powyżej 500 osób aż 70 proc. pytanych chciałoby mieć dostęp do platformy online, podczas gdy w organizacjach zatrudniających od 51 do 250 osób odsetek ten wynosi 65 proc. Podobnie, pracownicy największych firm częściej niż średnich uważają, że narzędzia online mogą zastąpić standardowe dziś formy komunikacji wewnętrznej, takie jak telefon czy e-mail.

Sprawdź też: Ivanka Trump. Córka ze smykałką do interesów

Warto też postawić na narzędzia on-line w firmach z rozproszoną strukturą, z oddziałami rozsianymi po całej Polsce i w różnych krajach, w których zatrudnione osoby pracują w różnych lokalizacjach i w różnym trybie (zdalnie, na zmiany). Firmowa platforma internetowa łączy w sobie funkcje e-maila, Intranetu, Skype'a i Facebooka. Każdy pracownik ma możliwość dotarcia do praktycznie każdej informacji, a przy tym jego skrzynka e-mailowa nie jest obciążana dużą liczbą wiadomości. Natomiast szefowie mogą natychmiast przekazać firmowe informacje każdej osoby, także tej nie pracującej przy komputerze, – podkreśla Paweł Leks z emplo.

autor: Danuta Rawicka zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: