Piotr Duda

i

Autor: Marcin Gadomski

Szef „Solidarności” atakuje MRPiPS za współpracę z Lidlem

2017-08-01 15:07

Od 1 sierpnia właściciele Karty Dużej Rodziny mogą kupić wybrane produkty w Lidlu z 10-procentową zniżką. Bartosz Marczuk, sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, poinformował o przystąpieniu Lidla do programu Karta Dużej Rodziny na Twitterze. Jego tweeta momentalnie skrytykował Piotr Duda, przewodniczący „Solidarności".

Promocje w Lidlu z Kartą Dużej Rodziny
Lidl po raz pierwszy przystąpił do ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny w kwietniu 2017 roku
. Teraz ponownie został partnerem Karty Dużej Rodziny. Przez najbliższe 12 miesięcy będzie oferował beneficjentom KDR 10-procentowe zniżki i rabaty. O Karcie Dużej Rodziny w Lidlu poinformował m.in. Bartosz Marczuk, sekretarz stanu w MRPiPS. Na jego tweeta zareagował Piotr Duda, przewodniczący Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność". Doszło do krótkiej wymiany zdań, a pod tweetem wiceministra pojawiło się wiele komentarzy.

Karta Dużej Rodziny to ogólnopolski program, którego gospodarzem jest Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Realizacja programu odbywa się przy wsparciu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Do końca 2018 r. z programu mogą korzystać rodziny, w których co najmniej trójka dzieci jest na utrzymaniu rodziców. Od początku 2019 r. grono beneficjentów programu poszerzy się o rodziny, w których urodziła się trójka dzieci. Do KDR będą mogli przystąpić nawet ci rodzice, których dzieci osiągnęły już wiek dorosły.

Sieć sklepów Lidl powstała w latach 70. w Niemczech. Łącznie na świecie znajduje się ok. 10 tys. sklepów Lidla. Dyskonty tej marki istnieją w wielu europejskich krajach, m.in. w Polsce, gdzie zlokalizowanych jest ponad 600 takich obiektów. Marką w Polsce zarządza spółka Lidl Polska, która zatrudnia ponad 15 tys. osób. Należy ona do międzynarodowej grupy. To właśnie polityka Lidla wzbudziła obiekcje Piotra Dudy, który wdał się w dyskusję z Bartoszem Marczukiem.

Współpraca Lidla i MRPiPS rozpoczęła się 1 sierpnia br., natomiast dobiegnie końca 31 lipca 2018 roku. W tym czasie w Lidlu będą pojawiały się specjalne oferty promocyjne skierowane do posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Do 30 września beneficjenci KDR mogą kupić o 10 proc. taniej: świeże owoce i warzywa, chleby i bułki w ofercie „Prosto z pieca", nabiał marki Pilos, wody Saguaro, produkty dla dzieci w słoiczkach marek Bobovita, Bebiprima i Hipp oraz artykuły chemiczne marki W5.

Wprowadzenie Kardy Dużej Rodziny do Lidla potępił Marek Lewandowski, rzecznik NSZZ „Solidarność". - Lidl jest znany z łamania praw pracowniczych i antyzwiązkowej postawy. Już dwukrotnie doprowadził do zlikwidowania związków zawodowych u siebie – powiedział Marek Lewandowski Gazecie Wyborczej.

Partnerstwo Lidla skomentowała także szefowa resortu rodziny, Elżbieta Rafalska. - Zależy nam, żeby zniżki w ramach karty dużej rodziny były realnym wsparciem. Rabat przydzielany w sklepach, gdzie rodziny robią duże codzienne zakupy, to spora ulga dla domowego budżetu. Liczę na to, że kolejne duże sieci sklepów dołączą do programu i będą wspierać rodziny wielodzietne – oznajmiła pani minister.

Zobacz też: Od dziś Karta Dużej Rodziny obowiązuje w Lidlu. Resort rodziny o programie

Przeczytaj też: Lidl wyda 6,5 mln złotych na pracowników. Zobacz, co zyskają

Polecamy: Lidl chce podbić rynek szybkich, małych zakupów. Testuje sklep Lidl Express

Oprac. na podst. mat. pras., bloomberg.com, twitter.com, wyborcza.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze