biurokracja  niszczy  firmy

i

Autor: Shutterstock

TYLKO U NAS: Co motywuje pracowników do pracy? [QUIZ]

2017-10-04 16:52

Nie zarobki, ale również czynniki pozapłacowe motywują Polaków do szukania nowej pracy. Mentalność pracowników zmienia się, a niskie bezrobocie w Polsce stanowi dodatkową zachętę do zmiany posady. Sprawdź, jakie czynniki biorą pod uwagę przyszli pracownicy w naszym kraju.

Z badania Ipsos zrealizowanego na zlecenie firmy finansowej Wonga wynika, że trzema głównymi czynnikami, które motywują Polaków do poszukiwania pracy, są: atmosfera w firmie, możliwości rozwoju i benefity pozapłacowe.

Atmosfera w firmie
Podczas poszukiwania nowego miejsca pracy aż 60 proc. przebadanych w badaniu Wonga Polaków oraz 63 proc. Polek zwraca uwagę na atmosferę, jaka panuje w miejscu zatrudnienia.

Możliwości rozwoju
Kolejne 41 proc. potencjalnych pracowników przywiązuje wagę do tego, czy firma troszczy się o rozwój swojej kadry. Ten czynnik jest ważny dla 44 proc. ankietowanych kobiet i 38 proc. mężczyzn. Interesują ich możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych: dostęp do kursów i szkoleń, udział w konferencjach i seminariach.

Benefity
35 proc. uczestników badania bierze pod uwagę benefity dla pracowników: możliwość skorzystania z prywatnej opieki medycznej, karnetu na siłownię czy basen. Oferta dodatkowych benefitów nie jest obojętna w przypadku 38 proc. ankietowanych kobiet oraz 33 proc. mężczyzn.

- W dzisiejszych czasach nie da się konkurować o pracownika jedynie atrakcyjnym wynagrodzeniem. Atmosfera, możliwość rozwoju, a także benefity – to trzy najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez Polaków przy zmianie pracy. Zapewnienie opieki medycznej i inne liczne korzyści to w większości firm standard. Jednak kluczowym elementem staje się atmosfera. Obecnie pracownicy poszukują przedsiębiorstw, w których nie tylko mogą liczyć na godziwe wynagrodzenia, ale także, gdzie pracuje się dobrze, gdzie panuje przyjacielska atmosfera. Wiemy, jak jest to istotne. Dlatego stworzyliśmy firmę, w której każdy jest ważny i do której chce się przychodzić – mówi Anna Fiejko, dyrektor ds. Personalnych Wonga w Polsce.

Renoma firmy
Co piąty Polak, który rozważa zmianę pracy, zwraca uwagę na markę przedsiębiorstwa lub opinie, jakie na jego temat można znaleźć w social mediach. Prestiż związany z pracą w danej spółce oraz sposób, w jaki firma komunikuje się zresztą społeczeństwa odgrywają coraz większą rolę wśród przyszłych pracowników, szczególnie wśród tzw. generacji Y, czyli osób, które urodziły się najwcześniej w latach 80. Na istotność tych czynników wskazuje ponad 25 proc. młodych Polaków, podczas kiedy w grupie w wieku 35 – 44 lat ten aspekt ma znaczenie tylko dla 12 proc. ankietowanych. W przypadku kobiet nieco większą rolę odgrywa nie tylko pozycja firmy, ale również jej propozycja dotycząca świadczeń pozapłacowych.

Historia firmy oraz jej ugruntowana pozycja na rynku
Mniejszość ankietowanych, bo 18 proc., przywiązuje wagę do historii przedsiębiorstwa czy tego, na ile ugruntowało ono swoją pozycję na rynku.

Reputacja przełożonego
Nie wszyscy również interesują się tym, jakie opinie krążą na temat przyszłego szefa lub szefowej. Na ten aspekt zwraca uwagę 14 proc. ankietowanych.

80 proc. ankietowanych dla Wonga pracowników jest usatysfakcjonowanych wykonywaną pracą, ale 27 proc. zmieniłoby miejsce zatrudnienia lub zajmowane stanowisko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. Na tle innych krajów europejskich uwzględnionych w badaniu „Monitor Rynku Pracy" firmy Randstad Polska zajęła pod tym względem najwyższą pozycję.

Zobacz też: 10 najdziwniejszych pomysłów na biznes [GALERIA]

Przeczytaj także: Bezpieczeństwo w pracy tymczasowej. Obowiązki pracodawcy

Polecamy: Krótka historia kodeksu pracy

Źródło: Badanie Wonga „Przyjazna atmosfera i możliwości rozwoju – tego szukająca polscy pracownicy"

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze