SuperBiz prawo przedsiębiorcy Jak banki oszukują klientów

Jak banki oszukują klientów

04.04.2015, godz. 10:13
Biuro, umowa, firma
foto: © AKPA

Brak ostrożności w banku może nas słono kosztować. Niedozwolone klauzule, ukryte koszty kredytów, czy bezpodstawne zmiany prowizji to tylko niektóre z praktyk jakich dopuszczają się banki. Sprawdź w jakie pułapki może wpaść klient banku.

1. Banki wymagają czasem od klientów założenia rachunku, traktując to jako jeden z warunków uzyskania kredytu. W ten sposób zobowiązują posiadacza rachunku do stałych wpłat na konto, a w wypadku ich zaniechania - grożą odstąpieniem banku od umowy kredytowej. Warto wiedzieć, że proponowanie przez banki umów kredytowych na takich warunkach jest niezgodne z prawem.

2. Zdarza się, że w czasie trwania umowy z klientem banki zmieniają wysokość opłat i prowizji, nie zawiadamiając o tym konsumenta. Zgodnie z prawem, klientów należy informować o takich zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem, umożliwiając im wypowiedzenie umowy, która po zmianach może stać się dla nich niekorzystna.

Zobacz również: Ekspert radzi: Kiedy i jak zmienić konto firmowe w banku

3. Notuje się przypadki nakładania dodatkowych kar (poza odsetkami ustawowymi) na klientów, którzy nie zdołali spłacić w terminie zadłużenia na karcie kredytowej. Tymczasem zastrzeganie takich kar jest nielegalne.

4. Częstym problemem są tzw. ukryte koszty kredytów. Po wnikliwym przeczytaniu umowy kredytowej okazuje się, że warunki udzielenia kredytu nie są tak atrakcyjne, jak można było wnioskować po zapoznaniu się z reklamą. Wybierając ofertę, warto zapytać o tzw całkowity koszt kredytu, który pokaże nam ile faktycznie będziemy musieli zwrócić na rzecz banku oprócz kwoty udzielonego kredytu.

autor: Ewa Jabłońska zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: