Jak wypromować firmę latem

2015-06-13 12:00

Jesteś właścicielem niewielkiej firmy? Koniecznie zadbaj o jej promocję. Tradycyjna reklama, nawet w mediach lokalnych nie należy do najtańszych, dlatego pomyśl o innych ewentualnościach przynoszących pożyteczny oddźwięk. Szczególnie latem istnieje wiele możliwości wyjścia do klienta.

W obecnych czasach reklama to absolutna konieczność. Bez niej żadna firma nie ma szans na rozwój, czasem nawet na przetrwanie. Wbrew pozorom, aby dać rozgłos swojej działalności, nie musisz znacząco obciążać budżetu. Liczy się głównie pomysłowość, oryginalność i przede wszystkim środek przekazu.

Nie ma jak w plenerze

Najbardziej popularną formą reklamy w okresie letnim są wszelkiego rodzaju festyny, dożynki, koncerty w terenie i inne tego rodzaju imprezy w twoim mieście. Taka reklama jest idealna dla małych firm, działających głównie na rynku lokalnym. Tak naprawdę istnieje kilka możliwości zareklamowania się na takich imprezach. Po pierwsze, są to wszelkiego rodzaju banery, szyldy czy telebimy. Warte dodania jest, że w przypadku tego ostatniego, musisz wcześniej zlecić przygotowanie spotu lub zwykłej reklamówki w atrakcyjnej formie. Tego typu medium wymaga nie byle jakiej formy. Reklama ruchoma na bilbordach ma największą moc przekazu, gdy emitowana jest bezpośrednio przed jakąś ważną projekcją np. transmisją z ważnego miejsca. Po drugie, na imprezie lokalnej możesz zareklamować się jako sponsor. Wbrew pozorom nie zawsze musi się to wiązać z dużymi wydatkami. Jeśli np. prowadzisz firmę z branży spożywczej, możesz zająć się przygotowaniem posiłku lub przekąsek dla organizatorów lub występujących albo ufundować nagrody w konkursie organizowanym w ramach imprezy. To nie będzie dla twojej firmy dużym obciążeniem, a zapewni ci obecność na liście sponsorów np. na plakatach promujących imprezę. Ostatnio bardzo popularną formą promocji jest umieszczenie na festynie namiotu z logo firmy. Dobrze żeby siedział tam pracownik firmy i udzielał wszelkich potrzebnych informacji. Takie rozwiązanie na pewno dobrze sprawdzi się w przypadku placówek oświaty np. przedszkoli lub szkół językowych, ale też biur podróży. Aby być zapamiętanym, warto przy okazji rozdawać drobne elementy promujące np. baloniki, chorągiewki czy np. tzw. smycze. Im trwalszy materiał, tym lepiej, dlatego warto rozważyć czy promować naszą firmę powinny np. balony. Choć te na pewno najbardziej spodobają się dzieciom. Na takiej reklamie na pewno powinno się znaleźć logo firmy i podstawowy kontakt – najlepiej strona internetowa, dzięki której potencjalni klienci znajdą wszelkie potrzebne informacje o naszym przedsiębiorstwie.

Gadżetomania trwa

Niezwykłym zainteresowaniem nadal cieszą się na tego typu imprezach wszelkie reklamowe gadżety. Ludzie najchętniej sięgają po przedmioty użytkowe jak wspomniane smycze, kalendarzyki, długopisy czy nawet przenośna pamięć do komputera. Jeśli twój budżet na to pozwala, warto rozejrzeć się za gadżetami sezonowymi i aktualnie potrzebnymi np.
parasol, gdy pada deszcz lub etui na okulary przeciwsłoneczne, gdy panuje wyjątkowo dobra aura. Tego typu reklama ma długą żywotność, ponieważ istnieje nie tylko w dniu imprezy, ale przez cały okres użytkowania danego przedmiotu. W tym przypadku także powinieneś pamiętać o umieszczeniu podstawowych danych na swoim reklamowym gadżecie. Idealnie by było gdybyś dobrał przedmiot zbliżony do profilu działalności twojego przedsiębiorstwa np. podkładki po mysz, gdy jesteś właścicielem firmy informatycznej. Warto zawsze pamiętać, że wydatki reklamowe można wliczyć w koszty prowadzenia działalności. Inaczej niż tzw. koszty reprezentacyjne. Dlatego każdy wydatek powinien być dokładnie i indywidualnie oceniony. Jeżeli wręczane prezenty są opatrzone logo na stałe, ich wartość nie jest wysoka, wydatki na ich nabycie mogą stanowić koszt uzyskania przychodu.

Bądź oryginalny i na czasie

W dzisiejszych czasach klient ma do czynienia z właściwie wszystkimi formami promocji. Ciężko go czymś zaskoczyć. Twoim zadaniem jest jednak, by zapamiętał twoje logo możliwie jak najdłużej. Opracuj swoją własną strategię. Ostatnio bardzo popularne na imprezach plenerowych są występy zespołów tanecznych. Rozejrzyj się, być może w twoim mieście istnieje jakaś grupa, która szuka sponsora np. na stroje na występy lub opłacenie transportu podczas występów wyjazdowych. W zamian za pomoc, poproś o umieszczenie logo na strojach, w których będą występować lub bilbordu na scenie podczas występu. To dobry pomysł jeśli np. prowadzisz firmę, której klientami jest młodzież lub osoby aktywne fizyczne. Gdy masz zakład fotograficzny, ale nie tylko w tym przypadku, warto zainwestować w specjalną makietę do robienia zdjęć  (z wyciętym miejscem na głowę). Ponieważ w tego typu imprezach najczęściej uczestniczą całe rodziny, dobrze żeby było na niej miejsce
na kilka osób.  Na otrzymanym zdjęciu oczywiście będzie widniało logo naszej firmy. Na plażach na pewno doskonale sprawdzą się latawce albo parawany z elementem promującym firmę.  Leżaki albo parawany można wstawić do plażowej wypożyczalni sprzętu plażowego. Nie zapominajmy też o plażowym radiowęźle. Reklama usłyszana podczas odpoczynku nad
wodą (w miłych okolicznościach) z pewnością przyniesie pozytywny oddźwięk.

Myśl klientem

Ta znana marketingowa maksyma sprawdzi się także w tym przypadku. Zanim umieścisz jakąkolwiek reklamę, zastanów się gdzie może mieć ona największy oddźwięk, gdzie najwięcej ludzi ją zobaczy. W czasie letnich imprez największe kolejki zwykle ustawiają wokół stoisk z lodami, goframi albo przy dmuchanych zabawkach do skakania dla dzieci. Te ostanie na tego typu imprezach cieszą się największym zainteresowaniem. To tam powinieneś umieścić swój baner. Walcz o to z organizatorami, bo odpowiednio wyeksponowana reklama nawet kilkunastokrotnie zwiększa swoją skuteczność. Zastanów się także po jaki ty, jako swój potencjalny klient, gadżet wyciągnąłbyś rękę idostosuj go do potrzeb.

Najnowsze