SuperBiz prawo przedsiębiorcy Jakie pułapki zastawiają operatorzy sieci komórkowych?

Jakie pułapki zastawiają operatorzy sieci komórkowych?

20.04.2015, godz. 11:36
telefon oszczędzanie
foto: Archiwum

Operatorzy sieci komórkowych zastawiają pułapki na klientów. Wystarczy chwila nieuwagi, by wpaść w nie jak śliwka w kompot. Są jednak proste sposoby na to, by się ich ustrzec.

  1. Niekorzystne promocje

  2. *Porównuj oferty. Operatorzy komórkowi wydają krocie na reklamę i promocję. Za wszelką cenę chcą przyciągnąć klienta, oferując promocyjne i rzekomo bardzo atrakcyjne produkty. Jednak w praktyce nie zawsze są one takie korzystne. Nawet może okazać się, że konkurencja ma lepszą propozycję w swojej stałej ofercie. Dlatego też zanim zdecydujesz się na daną usługę, sprawdź ofertę konkurencji.

  3. Bezpłatna oferta

  4. *Darmowa usługa!....ale tylko przez określony czas lub na ściśle określonych warunkach. Niestety, często darmowa usługa , np. internet w telefonie czy połączenia do określonych numerów są darmowe tylko przez określony czas (od miesiąca nawet do kilku miesięcy). Także przed wyborem danej oferty, dokładnie ją przeanalizuj i dokładnie wszystko policz.

    Zobacz także: Banki wpędzają nas w zadłużanie. Zobacz, na co uważać [WIDEO]

  5. Skomplikowana umowa

  6. *Niezrozumiała umowa. Niestety, wielu konsumentów nie czyta umów z operatorem sieci komórkowej i podpisuje je bez zastanowienia. A to duży błąd. Właśnie w tym dokumencie może czaić się mnóstwo pułapek. Dlatego też na spokojnie trzeba dokładnie przeczytać umowę przed podpisaniem jej. W razie najmniejszych wątpliwości, poproś o wyjaśnienie przedstawiciela danej sieci.

  7. Wszystko na piśmie

  8. *Umowa zawarta na odległość powinna być dostarczona klientowi na stałym nośniku (jeśli nie masz poczty elektronicznej, to najlepiej zażądać przesłania pocztą tradycyjną).

  9. Tani telefon

  10. *Telefon za złotówkę. To kusząca oferta. Jednak nie ma nic za darmo. W rzeczywistości koszt urządzenia jest wliczony w abonament i rozłożony na raty. Nie bez przyczyny drogie urządzenia są sprzedawane w wysokim abonamencie wykupionym przynajmniej na 24 miesiące. Dlatego też jeśli konsument zdecyduje się na wcześniejsze wypowiedzenie umowy, to będzie musiał uregulować całą cenę za dany aparat (w zależności od tego o ile klient chce skrócić umowę, to trzeba będzie dopłacić określoną różnicę).

    Sprawdź także: Możesz zmienić operatora komórki

  11. Przedłużanie umowy z automatu

  12. *Automatyczne przedłużanie umowy. Na takie zachowania operatorów trzeba uważać. Umowa może być przedłużona automatycznie tylko na czas nieokreślony, by klient bez żadnych konsekwencji mógł ją wypowiedzieć w dowolnym momencie. Umowy automatycznie przedłużane na czas określony nie powinny mieć miejsca. O takich nieprawidłowościach należy poinformować UOKiK lub Federację Konsumentów.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: