SuperBiz wiadomości 500 zł na dziecko. Sprawdź czy Twój bank jest w programie "Rodzina 500+"

500 zł na dziecko. Sprawdź czy Twój bank jest w programie "Rodzina 500+"

15.03.2016, godz. 15:41
ING BANK ŚLĄSKI
ING BANK ŚLĄSKI foto: EAST NEWS

Premier Beata Szydło uczestniczyła dziś w podpisaniu listu intencyjnego o współpracy banków w programie Rodzina 500 plus. Już 18 przedstawiceli sektora bankowego przystąpiło do rządowego programu odpowiedzialnego za wypłatę 500 zł na dziecko.

- Łączymy świat biznesu, gospodarki z problemami społecznymi - powiedziała premier Beata Szydło, podczas spotkania z przedstawicielami banków w siedzibie Giełdów Papierów Wartościowych w Warszawie. Podpisany we wtorek list jest "deklaracją woli współdziałania w zakresie składania w postaci elektronicznej wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz załączników do tych wniosków".

Zobacz koniecznie: 1500 zł na dziecko. Kto może otrzymać tak wysokie świadczenie?

POBIERZ WNIOSEK O 500 ZŁ NA DZIECKO! WYDRUKUJ I ZŁÓŻ W GMINIE:

WNIOSEK W PDF

WNIOSEK W WORDZIE

List intencyjny podpisało 18 banków: Getin Noble Bank, Bank Pocztowy, Mbank, Bank Polskiej Spółdzielczości, Bank Handlowy w Warszawie, ING Bank Śląski, FM Bank, PbP Smart, Deutsche Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Credit Agricole, Bank Millenium, Spółdzielcza Grupa Bankowa, Bank Ochrony Środowiska, Raiffeisen Bank Polska, Pekao S.A. oraz BPH S.A.

W ubiegłym tygodniu zostało podpisane porozumienie pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a pierwszym bankiem - PKO BP w zakresie współpracy przy realizacji rządowego programu "Rodzina 500 plus" i rozpoczęły się intensywne testy tego sposobu składnia wniosków o świadczenie.

Świadczenie wychowawcze w wysokości 500 zł na drugie i kolejne dziecko będzie wypłacane niezależnie od dochodów, natomiast świadczenie na pierwsze dziecko mogą otrzymać tylko rodziny, w których dochód nie przekracza 800 zł na osobę w rodzinie lub 1200 zł w rodzinach z niepełnosprawnymi dziećmi.

Czytaj także: 500 zł na dziecko. Wniosek zgodny z adresem zameldowania czy zamieszkania?

Oprócz bankowości internetowej, będzie można pobrać również druki w formie papierowej, które należy złożyć w urzędzie gminy zgodnym z miejscem zamieszkania. Będzie można je złożyć osobiście, wysłać listem poleconym albo przez internet. Następnie urząd gminy będzie miał trzy miesiące na wydanie decyzji i wypłatę pieniędzy. Jeśli wniosek wpłynie do urzędników do końca czerwca, wtedy świadczenie będzie wypłacone z wyrównaniem od kwietnia.

 

Źródło: PAP

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: