SuperBiz wiadomości Agencja opiekunek - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

Agencja opiekunek - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

15.03.2016, godz. 16:44
45 pomysłów na biznes
foto:

Jeśli jesteś młodą mamą i nie myślisz o powrocie do etatowej pracy lub jesteś babcią i rozważasz przejście na emeryturę, to warto pomyśleć o uruchomieniu agencji opiekunek. Ta forma własnego biznesu jest doskonałym sposobem na aktywność zawodową i dorobienie trochę grosza.

Agencja opiekunek zwykle działa w formie pośrednictwa pracy – czyli jej właściciel tylko pośredniczy w zatrudnieniu niani przez konkretną rodzinę. To jemu rodzice zlecają wyszukanie najlepszej niani dla swojej pociechy. Zatem musisz stanąć na wysokości zadania. Jako pośrednik  zwykle zarabiasz na prowizji z umowy zawieranej między tymi stronami lub na procencie od zarobków opiekunki. Możesz też funkcjonować na zasadzie agencji pracy tymczasowej. Wówczas już sam zatrudniasz nianie.

Potrzebne dokumenty

Jeśli zdecydujesz się na taki rodzaj działalności (zarówno jako agencja pośrednictwa pracy, jak i agencja pracy tymczasowej), to musisz wiedzieć, że do uruchomienia agencji opiekunek potrzebny jest specjalny certyfikat.  W tym celu musisz zgłosić się do urzędu marszałkowskiego lub wojewódzkiego urzędu pracy, aby uzyskać wpis do specjalnego rejestru przedsiębiorstw trudniących się pośrednictwem pracy (tzw. Krajowy Rejestr Agencji Zatrudnienia).W urzędach tych uzyskasz odpowiedni certyfikat uprawniający do prowadzenia działalności. Koszt tego dokumentu wynosi 200 zł. O kolejny dokument niezbędny do dostępu i operowania danymi osobowymi, musisz postarać się w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych.

Zobacz: Ranking świątecznych majonezów

Ale zanim rozpoczniesz starania o niezbędne pozwolenia, musisz założyć firmę rejestrując swoją działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dobry personel

W agencji opiekunek najważniejszym ogniwem są nianie. Musisz dołożyć wszelkich starań, by nie znalazły się w twojej ofercie oszustki czy osoby niespełniające podstawowych wymagań. Wiele profesjonalnych agencji zamieszcza na swoich stronach internetowych kwestionariusze, które wypełniają kandydatki biorące udział w rekrutacji. Znajdują się w nich niezbędne informacje o opiekunce (np. wiek, wykształcenie, stan jej zdrowia, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe). Kolejnym krokiem powinno być spotkanie z kandydatką, podczas którego obydwie strony mają okazję przedstawienia się z jak najlepszej strony. Dobrze, gdy uczestniczy w nim psycholog.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach i salonikach prasowych.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: