SuperBiz wiadomości Aplikacja do sprawdzania osobowości młodych kierowców. Facebook słusznie ją zablokował?

Aplikacja do sprawdzania osobowości młodych kierowców. Facebook słusznie ją zablokował?

03.11.2016, godz. 13:16
Rewelacyjne wyniki Facebooka na giełdzie
Rewelacyjne wyniki Facebooka na giełdzie foto: SHUTTERSTOCK

Brytyjska firma ubezpieczeniowa chciała wprowadzić na rynek aplikację dla młodych kierowców, która na podstawie ich aktywności na Facebooku miała diagnozować ich osobowość i sprawdzać, czy okażą się dobrymi i bezpiecznymi kierowcami. Ci, co do których istniało takie prawdopodobieństwo mogliby liczyć na na zniżki w składkach.

Na pomysł wprowadzenia takiego narzędzia wpadła firma Admiral Insurance. Firstcarquote miała skanować wpisy klientów na FB, bazowała na wykrytych korelacjach pomiędzy zachowaniami w sieci a twardymi danymi o zgłaszanych szkodach. Firma chciała użyć nowej aplikacji wyłącznie do przydzielania bonusów, zaś osoby, które zostałyby ocenione jako bardziej ryzykowne, miały nie być „karane ” większymi składkami. 

Do wprowadzenia nowej aplikacji w takim kształcie nie dopuścił jednak Facebook. Wskazano, że aplikacja przygotowana przez Admiral Insurance narusza jeden z zapisów warunków użytkowania platformy. Dane uzyskane z serwisu społecznościowego nie mogą służyć do podejmowania decyzji dotyczącej przyznania uprawnienia do korzystania z usługi, jak również odrzucenia lub przyjęcia wniosku o pożyczkę czy ustalenia oprocentowania. „Ochrona prywatności ludzi korzystających z Facebooka jest dla nas najwyższym priorytetem (…) Upewniliśmy się, że każdy, kto będzie korzystać z tej aplikacji jest chroniony zgodnie z naszymi zasadami” – poinformował w oficjalnym stanowisku rzecznik społecznościowej platformy.

Czytaj również: Instagram chroni przed samobójstwem! Nowa funkcja serwisu

W efekcie przygotowana przez ubezpieczyciela aplikacja będzie korzystała tylko z części funkcjonalności. Decyzję Facebooka popierają organizacje zajmujące się ochroną prywatności w sieci.

Okazuje się, że sprawdzenie potencjalnych klientów pod kątem ich aktywności w sieci jest coraz powszechniejsze. Jak pisze Bankier.pl, podobne mechanizmy stosują z powodzeniem m.in. firmy dostarczające tzw. social scoring na potrzeby firm udzielających pożyczek (również w Polsce).

Źródło: bankier.pl, oprac. MK





REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: