SuperBiz wiadomości Apple nadal najmocniejszą marką na świecie. Jaką ma konkurencję?

Apple nadal najmocniejszą marką na świecie. Jaką ma konkurencję?

06.10.2016, godz. 16:45
Apple za  pół miliona
Steve Jobs (†56 l.) i jego pierwszy komputer foto: Archiwum

Opublikowano coroczny ranking globalnej rozpoznawalności marek. Na czele znalazły się trzy potężne amerykańskie korporacje: poza Apple'm to Google i Coca-Cola.

Ranking marek prowadzi firma Interbrand z Nowego Jorku, pierwszy z nich opublikowała w 2009 roku. Zestawienie ma pokazywać "najcenniejsze" marki, którą są obecne na co najmniej 3 kontynentach i silnie reprezentowane na rynkach rozwijających się.

Pierwsza "10" wygląda tak:

1. Apple

2. Google

3. Coca - Cola

4. Microsoft

5. IBM

6. Toyota

7. Samsung

8. Amazon

9. Mercedes - Benz

10. General Electric

 

Ranking niewiele się różni od poprzedniej edycji - IBM zamienił się miejscami z Toyotą, Amazon z GE, a Mercedes - Benz wypchnął z listy MacDonald's. Jednak szczyt listy obraca sie wokół tych samych nazw, a Apple jest na czele już 4. edycję.

ZOBACZ TEŻ: Google chce przebić Apple. Ma już własny smartfon, ale... nie dla Polaków

W rankingu też ocenia się wartość marek. I tak: wartość Apple w zeszłym roku wyniosła 178 miliardów dolarów, Google szacowana jest na 133 miliardów dolarów, Coca-Cola na 73 miliardy, Microsoft - 72 miliardy, a Toyota 53 miliardy. Druga "piatka": IBM - 52,5 miliardy, Samsung 52 miliardy, Amazon 50 miliardów, Mercedes-Benz 43,5 miliardy i GE 43 mld.

O połowę wzrosła wartość marki Facebook, a także pojawi8ło się dwóch debiutantów: Dior i Tesla.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: