SuperBiz wiadomości Będą etykiety z kaloriami? Chce tego Coca-cola i Mars

Będą etykiety z kaloriami? Chce tego Coca-cola i Mars

10.03.2017, godz. 16:06
Słodycze
foto: SHUTTERSTOCK

Otyłość, będąca chorobą cywilizacyjną XXI wieku jest jedną z najgroźniejszych, a rocznie w błyskawicznym tempie przybywa dzieci, które mają problemy z nadwagą. Konieczność zachowania zdrowych standardów zmusza kolejne firmy do wprowadzania rozwiązań, które jawnie informują, z czego składają się produkty, a moda na wegetarianizm i weganizm nie ustaje. Za trendem idą również globalne marki, które chcą, aby na ich opakowaniach było kolorowe oznakowanie kalorii, które będzie zwracało uwagę konsumentów na to, ile i co jedzą.

Zamiast tradycyjnych informacji o wartościach odżywczych na etykietach miałyby się znaleźć kolorowe oznaczenia, które będą nie tylko przyciągać uwagę, ale mają być także łatwiejsze do odczytania.
Pomysł zgłosiło sześciu największych producentów żywności w Unii Europejskiej: Mars, Coca-cola, Nestle, PepsiCo, Mondelez International i Unilever. Koncerny chcą, aby ich klienci byli świadomi kaloryczności produktu i wiedzieli, z jakich składników jest wyprodukowany od razu, kiedy sięgną po coś z półki.

Zobacz także: Ile kosztuje odchudzanie? Nawet blisko 5 tys. zł miesięcznie


Propozycja zakłada, że opakowanie będzie mówić o zawartości cukru, soli i tłuszczu w całym produkcie, a nie jak dotychczas - w przeliczeniu na 100 g. Oprócz tego, producent oceni czy ilość cukru jest niska, średnia czy wysoka.

Sprawdź również: Catering dietetyczny z dostawą do domu

Firmy optujące za wprowadzeniem rozwiązania chcą również, aby standardy te z czasem zaczęły obowiązywać w całej UE i dotyczyły wszystkich, sprzedawanych na tym rynku dóbr.

 

Źródło: /Forbes /PAP

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: