SuperBiz wiadomości Biedronka liderem rynku dyskontów

Biedronka liderem rynku dyskontów

25.01.2017, godz. 12:15
Biedronka
Biedronka foto: Materiały prasowe

Ponad 70 proc. sklepów dyskontowych w Polsce należy do sieci Biedronka. Na koniec 2016 r. było ich aż 2 722. W analogicznym okresie działało 607 sklepów Lidla, 362 Netto i 118 Aldi – podał portal dlahandlu.pl.

Tak znacząca przewaga liczebna Biedronki nad konkurentami w Polsce to swoisty europejski fenomen. W innych krajach UE drugi gracz na rynku ma zwykle co najmniej połowę liczby sklepów lidera, a w wielu panuje wręcz stan równowagi.

Jak poinformował serwis dlahandlu.pl, ze względu na bardzo wysoki stopień nasycenia sklepami, Biedronka już od dwóch lat koncentruje się bardziej na wzroście sprzedaży generowanym ofertą, niż otwieraniem nowych placówek. Tłumaczy to mniejszy niż zwykle udział sieci we wzroście całkowitej liczby sklepów dyskontowych.

Sprawdź także: Komórka dla seniora w Biedronce

Jak wynika z prognozy Market Side, po raz pierwszy od wielu lat był on niższy niż 50 proc. Liczba sklepów sieci na koniec ubiegłego roku była o 55 wyższa niż w analogicznym okresie 2015 r. – otwarto 83 sklepów, zaś zamknięto 28.

Łącznie na polskim rynku przez ostatni rok przybyło 116 dyskontów, co oznacza wzrost z ponad 3-proc. dynamiką. Wynik ten jest nieco lepszy niż w 2015 r. (2,8 proc.), jednak dużo gorszy niż w poprzednich latach – w 2014 r. było to 9 proc., w 2013 r. – 11,7 proc., w 2012 r. – 13,2 proc., zaś w 2011 r. – 12,8 proc.

 

Źródło: dlahandlu.pl

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: