SuperBiz wiadomości Butik z damską bielizną - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

Butik z damską bielizną - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

06.02.2016, godz. 06:00
45 pomysłów na biznes
foto:

Brafitterka to specjalistka od dobierania idealnych biustonoszy. Po spotkaniu z nią wiele kobiet dowiaduje się, że od lat nosi niewłaściwy rozmiar i model stanika. Choć butik z damską bielizną tak naprawdę może mieć każdy, to personel tam pracujący powinien przejść szkolenie z zakresu brafittingu. Podpowiadamy, jak zostać zawodową brafitterką i właścicielką kobiecego biznesu.

W przypadku sklepu standardowego podstawą jest atrakcyjny lokal w dobrej lokalizacji. Pamiętaj, że profesjonalny sklep ze stanikami nie może przypominać bazarowej budki wypełnionej koszami pełnymi kolorowej bielizny. Butik powinien znajdować się w dobrym punkcie. Idealnym rozwiązaniem jest adres przy ulicy handlowej. Ale można też poszukać lokum na nowych osiedlach lub w starych kamienicach. By do salonu ściągały tłumy klientek, sklep musi się wyróżniać nie tylko asortymentem, ale i swoim charakterystycznym przyjaznym klimatem. Dlaczego? Statystycznie klientka spędza w takim profesjonalnym sklepie pół godziny. W pierwszej kolejności zwraca uwagę na kobiecy wystrój lokalu, następnie przegląda wyeksponowane biustonosze, a dopiero później przymierza je w wygodnej przymierzalni. Cały ten  proces odbywać się powinien pod okiem fachowego personelu – tzw. brafitterek, o czym w kolejnej części tekstu.


Liczy się wnętrze


Zatem zacznijmy od wskazówek dotyczących wystroju sklepu. W salonie z bielizną muszą znajdować się duże, przestronne, jasne przymierzalnie. To bardzo ważne, by klientka nie  męczyła się w ciasnym pokoiku za krótką kotarą, tylko by czuła się tam komfortowo. Pamiętaj też o odpowiednich, dużych lustrach. W eleganckim butiku bielizna musi być posegregowana i dobrze wyeksponowana. Dlatego niezbędne będą sklepowe meble (stylowe wieszaki, półki, witryny) i profesjonalne manekiny. Jeśli chcesz mieć salon w stylu retro, to z powodzeniem możesz wstawić tam stare, lub tak stylizowane, ciemne meble, fotel i zawiesić ciężkie kotary. Ale w nowoczesnym wnętrzu już prym wiedzie szkło i jasne drewno. Szczególną uwagę zwróć na sklepową witrynę. Nie może ona przypominać sklepu z asortymentem dla dorosłych. Nie wystarczy też po prostu ustawienie w oknie dwóch manekinów w bikini. Witryna salonu z bielizną musi być subtelna, ale i interesująca. Można np. ustawić tam ciekawą gablotę z bielizną, ustawić fikuśne wieszaki, na których będą reprezentować się hity sezonu, a nawet ustawić wazony z żywymi kwiatami. Pamiętaj,. że witryna musi kusić przechodniów.


Profesjonalna brafitterka


Ale piękny wystrój to nie wszystko. W porządnym salonie z bielizną powinien pracować wykwalifikowany personel. Sprzedawca w takim butiku musi dokładnie znać się na modelach biustonoszy, pełnej rozmiarówce i co najważniejsze, musi posiadać umiejętności doboru bielizny do konkretnej figury i stylu życia klientki. Niezbędną wiedzę i umiejętności zdobędzie na specjalistycznych kursach dla brafitterek (osób zawodowo zajmujących się dobieraniem biustonoszy). Określenie brafitterka pochodzi z języka angielskiego: Bra -  biustonosz, fitting – dopasowanie. W jednym nawet niewielkim sklepie warto mieć co najmniej dwie brafitterki. Jedna może nie być w stanie służyć swymi radami kilku klientkom jednocześnie.


Oryginalna promocja


Jak każdy konsumencki biznes butik będzie potrzebował promocji i reklamy. Oczywiście warto  zainwestować w wydrukowanie ulotek, plakatów i reklamę w mediach. Ale to nie wszystko. Najlepiej wymyślić charakterystyczny dla swojej firmy element promocyjny. Na początek stwórz ciekawą, ale nie ośmieszającą nazwę przedsiębiorstwa. Opracuj charakterystyczne dla niej logo i wizytówki. Bierz udział w różnego rodzaju eventach skierowanych do pań. Musisz być ze swoim stoiskiem wszędzie, gdzie to tylko możliwe i tak zachęcać do zakupów u siebie. Pamiętaj też, że najlepszą formą promocji jest poczta pantoflowa – kiedy oto jedna klientka poleci twój sklep swoim koleżankom. Warto pomyśleć też nad jakimiś drobnymi upominkami wręczanym osobom, które dokonały zakupu za jakąś określoną kwotę. Mogą to być jakieś słodycze, kwiaty, broszki itp. Sklep powinien oferować też rabatowe kupony dla swoich stałych klientek.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach i salonikach prasowych.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: