autostrada A1

i

Autor: Miroslaw Pieslak

Chińczycy i Arabowie będą zarządzać autostradą A1?

2016-10-05 18:13

Firma zarządzająca nadmorskim odcinkiem autostrady A1 może zmienić właścicieli. Wśród zainteresowanych nabyciem udziałów są chińskie i arabskie fundusze inwestycyjne.

Nadmorski fragment Autostrady A1 to tzw. AmberOne Autostrada A1, która zaczyna się w zaczyna się w Rusocinie koło Pruszcza Gdańskiego, a kończy w Czerniewicach. Ten 152-kilometrowy odcinek jest najbardziej na północ wysuniętym fragmentem Autostrady A1, której korytarz z Torunia biegnie dalej przez Łódź i Częstochowę w kierunku południowym, aż do granicy państwa w Gorzyczkach.

AmberOne A1 zarządza firma Gdańsk Transport Company. Jej akcjonariuszem jest m.in. Skanska. Z informacji „Pulsu Biznesu” wynika, że jest ona wymieniana na pierwszym miejscu wśród podmiotów przygotowujących się do wyjścia ze spółki. Skansa ma 30 proc. akcji Gdańsk Transport Company, nie wszystkie jednak chce sprzeda.

Zobacz także: Od października nowe płatne odcinki dróg i autostrad [LISTA, MAPA]

„PB” informuje, że jeśli Skanska zdecyduje się na transakcję, to wraz z nią swoje akcje sprzedać może też kilku innych akcjonariuszy. W sumie do nabycie może być około 60 proc. udziałów w Gdańsk Transport Company. W gronie zainteresowanych nieoficjalnie wymieniany był m.in. fundusz infrastrukturalny Meridan, który jest akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej.

Według jednego z przedstawicieli firm działających na autostradowym rynku, wśród potencjalnych nabywców są także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbujące ulokować kapitał w Europie.

Źródło: „Puls Biznesu”, oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze