Cukierki słodycze

i

Autor: Jim Ryce / Rex Features

Chińczycy zajadają się polskimi słodyczami

2016-03-10 14:48

Polacy jedzą coraz mniej słodyczy. Podczas gdy statystyczny Szwajcar w ciągu roku spożywa 10 kg łakoci, a Norweg 9 kg, w Polsce ten wskaźnik wynosi zaledwie 3 kg na osobę. Polscy producenci jednak nie narzekają, szukając kolejnych rynków zbytu za granicą. Nasze słodycze podobijają m.in. Chiny.

Wartość rynku słodyczy w Polsce wynosi 13 mld zł. Choć wydaje się to ogromną kwotą, stanowi ona zaledwie 1 proc. rynku globalnego. Światowy rynek słodyczy jest wart aż 307 mld euro (1,22 biliona zł), a europejski – 75 mld euro (ok. 300 mld zł). Polacy spożywają jednak coraz mniejsze ilości słodkich przysmaków – ma na to wpływ choćby ich rosnąca cena wiążąca się z wysokimi cenami cukru i kakao.

ZOBACZ TEŻ: Polskie słodycze podbijają świat. Eksport wzrósł o 10 proc.!

Polscy producenci nie mają jednak powodów do narzekań. W ubiegłym roku eksport słodyczy za granicę wzrósł o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2014. 80 proc. eksportowanych słodyczy trafia na rynki europejskie, 20 proc. przede wszystkim do Chin i krajów arabskich. - Na olbrzymim chińskim rynku polskie słodycze cieszą się coraz większym uznaniem. Tak jest zresztą w całej Azji, bo europejska, w tym polska, żywność jest tam postrzegana jako produkt bardzo wysokiej jakości – mówi  dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzej Gartner.

ZOBACZ TEŻ: Polska żywność podbija rynek chiński [WIDEO]

Gartner podkreśla, że prawdziwe natarcie naszych słodyczy na rynki azjatyckie dopiero przed nami i można się go spodziewać od 2017 r., kiedy Unia Europejska zniesie limit produkcji cukru w krajach członkowskich. Będzie to oznaczało, że Polsce wolno będzie przeznaczyć więcej cukru na rynek wewnętrzny, zamiast eksportować jego nadmiar. Zdaniem Gartnera przyczyni się to zwiększenia konkurencyjności w stosunku do firm spoza Unii Europejskiej.

Źródło: money.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze