SuperBiz wiadomości Citi Handlowy podwójnie zaksięgował transakcje 49 tys. klientów. Teraz naprawia błąd

Citi Handlowy podwójnie zaksięgował transakcje 49 tys. klientów. Teraz naprawia błąd

08.03.2017, godz. 15:24
citibank.
foto: SHUTTERSTOCK

Citi Handlowy potwierdził, że część transakcji dokonanych przez jego klientów za pomocą karty debetowej została podwójnie zaksięgowana. Problem dotyczy osób, które posługiwały się kartą debetową w dniach 6 –12 stycznia br. Dwa miesiące po tym okresie, w nocy 7 marca, transakcje ok. 7 proc. klientów zostały zaksięgowane ponownie.

Bank przyznał, że mógł błędnie zaksięgować transakcje 7 proc. klientów. – Ze względu na małą skalę zdarzenia (ok. 7 proc. klientów), komunikat w tej sprawie widoczny jest dla klientów po zalogowaniu się do Citibank Online. Przepraszamy klientów dotkniętych tym zdarzeniem za niedogodności - pisze instytucja. Z usług banku korzysta 700 tys. osób. Łatwo więc policzyć, że problem dotknął nawet 49 tys. użytkowników kart debetowych. Citi Handlowy uspokaja, że nie trzeba składać reklamacji w sprawie podwójnego zaksięgowania transakcji. Wszyscy odzyskają błędnie pobrane środki.

Może cię zainteresuje: Uber ukrywał lokalizację kierowców, żeby unikać płacenia kar

- Potwierdzamy, że u wybranych klientów mogło dojść do ponownego zaksięgowania transakcji, które zrealizowane były w dniach 6 –12 stycznia. Zdarzenie dotyczy tylko wybranej grupy klientów, którzy realizowali w tym okresie transakcje kartą debetową (transakcje wychodzące). Co ważne, korekty zostaną wykonane automatycznie, bez potrzeby składania reklamacji – zapewnia Citi Handlowy w przesłanej Superbiz.se.pl wiadomości email.

Zobacz także: Deutsche Bank zapłaci gigantyczne kary za pranie brudnych pieniędzy w Rosji

O kłopotach klientów Citi Handlowego dowiedział się Krzysztof Berenda z RMF FM. Po zalogowaniu się do systemu bankowości elektronicznej klienci banku zobaczą komunikat informujący o incydencie.

Bank Citi Handlowy powstał w wyniku fuzji Banku Handlowego w Warszawie z Citibankiem, która miała miejsce w 2001 roku. Bank świadczy usługi dla klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych.

Oprac. na podst. biznes.onet.pl, bankier.pl

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: