SuperBiz wiadomości Co piąty Polak chce zmienić pracę, ale co siódmy nie wie jak

Co piąty Polak chce zmienić pracę, ale co siódmy nie wie jak

17.11.2016, godz. 13:23
Jak zmienić branżę
foto: SHUTTERSTOCK

22 proc. Polaków chciałoby w najbliższych miesiącach podjąć pracę w nowym miejscu, jednak co siódmy nie wie jak ją znaleźć – wynika z badania Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Work Service. Główną motywacją do zmiany jest wyższe wynagrodzenie – taką odpowiedź wskazało 60 proc. respondentów.

„Podobnie jak w ubiegłym roku, pracownicy pytani o sposób poszukiwania pracy, najczęściej wskazują na znajomych. Wówczas było to 72,4 proc. respondentów, a obecnie ten odsetek wynosi 52,7 proc. Spadki odnotowano również na poziomie innych metod szukania nowego zatrudnienia. Najbardziej straciły popularne w ostatnich latach portale z ogłoszeniami pracy (spadek od początku roku o 14,1 p.p.). Mniejsze zainteresowanie znalazło również samodzielne poszukiwanie ofert w „zakładkach kariera" na stronach wybranych przedsiębiorstw. Taką metodę wybiera obecnie ponad 41 proc. badanych. Niemal 1/3 respondentów deklarowała poszukiwanie pracy za pomocą mediów społecznościowych" – czytamy w komunikacie Work Service.

Sprawdź także: Masz dosyć swojej branży? Sprawdź, jak zmienić ścieżkę kariery

– Wszystkie kluczowe kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania. Od początku roku spadało zainteresowanie szukaniem pracy przez znajomych, a także za pośrednictwem kanałów on-line. Nadal w tyle są urzędy i targi pracy. Co ciekawe 14,5 proc. badanych zapytanych o metody szukania nowego zatrudnienia udzieliło odpowiedzi „nie wiem" i było to jedyne wskazanie z wyraźnym wzrostem wskazań – komentuje cytowany w komunikacie Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service S.A.

Najpopularniejszym powodem, który motywuje pracowników do zmiany pracy są za niskie zarobki – taką odpowiedź zaznaczyło 59,1 proc. ankietowanych, czyli o 10 proc. więcej niż w badaniu z początku roku. W następnej kolejności badani wskazywali na: ograniczone możliwości awansu (38,9 proc.) i chęć samorealizacji (33,8 proc.).

Czytaj też: Nie wiesz, którą ofertę pracy wybrać? Zobacz, co warto wziąć pod uwagę

– W warunkach umacniającego się rynku kandydata, coraz więcej pracowników chce zmieniać pracę, aby poprawiać swoją pozycję zawodową. Rosnąca presja płacowa powoduje, że wielu dotychczasowych pracodawców nie jest stanie spełnić oczekiwań pracowniczych, przez co muszą się liczyć z odpływem części załogi. Wyniki badania pokazują, że samo wskazanie możliwości rozwoju ścieżki kariery nadal jest istotne, ale to czynniki płacowe odgrywają dziś kluczową rolę na rynku pracy – komentuje Inglot.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI) w czerwcu i lipcu 2016 r., na reprezentatywnej próbie 498 osób pracujących, dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania. Wyniki poddano procedurze ważenia. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,4 proc.

Źródło: Work Service

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: