Coraz więcej wydajemy na wodę

2016-06-01 15:18

Człowiek powinien wypić w ciągu dnia około 2 l płynów. Najlepiej by była to woda niegazowana. Polacy chyba wzięli sobie te zalecenia medyków do serca, bo zaczęli kupować więcej butelkowanej wody.

Rynek wód w butelkach w Polsce w ubiegłym roku odnotował 7 proc. wzrost, osiągając wartość 3,81 mld zł.

Z danych Euromonitor International wynika, że w ubiegłym roku statystyczny Polak wydał na wody butelkowane średnio 99 zł. Rok wcześniej roczna kwota  przekraczała 92 zł, a w 2013 r. na wody butelkowane kosztowały przeciętnego Kowalskiego 88 zł.

Zobacz: Czy nauczyciele w Polsce mało zarabiają?

A jakie wody Polacy kupują najczęściej i najchętniej? Według raportu Euromonitor International  pierwsze miejsce na rynku wód butelkowanych w Polsce w 2015 roku zajęła firma Danone Waters, właściciel firmy Żywiec Zdrój SA. Lokatę drugą  zajęła firma ZL Nałęczów Zdrój (marka Cisowianka), a trzecią Nestle SA (Nałęczowianka). Tuż za podium znalazła się Ustronianka i Coca-Cola (Kropla Beskidu).

Źródło: portalspozywczy.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze