UOKiK

i

Autor: red

Cyfrowy Polsat i Polkomtel zapłacą ponad 40 mln zł kary. Ich reklamy wprowadzały klientów w błąd

2017-02-01 14:26

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że reklamy Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, spółek należących do Zygmunta Solorza-Żaka, emitowane w 2014 roku, wprowadzały klientów w błąd. Firmy zostaną za to obciążone karą finansową w sumie na ponad 40 mln zł.

Chodzi o kampanie reklamowe dotyczące ofert smartDOM i Power LTE, w których informowano klientów, że w ramach „Power LTE" przyszługuje im „Internet LTE bez limitu danych". Tymczasem warunki promocji ograniczały zarówno wielkość pakietu danych, jak i prędkość ich transmisji, która po przekroczeniu limitu danych zwalniała nawet do 32 kb/s.

Sprawdź też: UOKiK wziął pod lupę Volkswagena w Polsce. Grozi mu spora kara

Ponadto oferta przedświąteczna wskazywała, że w ramach zawarcia umowy na pakiet telekomunikacyjny w cenie 61 złotych miesięcznie można było otrzymać smartfon, tablet i telewizor w cenie. Rzeczywistość była inna - usługi telekomunikacyjne faktycznie były oferowane za wskazaną kwotę, ale sprzęt trzeba było zakupić osobno.

Oprócz nałożonej kary finansowej przedsiębiorstwa mają opublikować decyzję UOKiK na swoich stronach internetowych oraz wyemitować komunikaty informujące o naruszeniu praw konsumentów. Decyzja UOKiK nie jest ostateczna, firmom przysługuje odwołanie do sądu.

 

Żródło: wp.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze