SuperBiz wiadomości Dane klientów Plus Banku zostały opublikowane. Haker spełnia swoją groźbę

Dane klientów Plus Banku zostały opublikowane. Haker spełnia swoją groźbę

15.06.2015, godz. 12:12
Komputer
foto: SE.pl

Plus Bank nie uległ szantażowi hakera, który wykradł dane jego klientów. Dlatego na forum hakerskim pojawiło się ponad 500 szczegółowych informacji dotyczących osób posiadających konto czy kredyt w Plus Banku. Cyberprzestępca żądał 200 tys. zł jednorazowego okupu albo 400 tys. zł w ratach. Zapowiada, że za tydzień w sieci pojawi się kolejna porcja danych.

Haker o pseudonimie Razor dał o sobie znać w poprzednim tygodniu. Poinformował, że wszedł w posiadanie danych klientów Plus Banku i nie opublikuje ich po otrzymaniu żądanej sumy. Dodatkowo miał przedstawić sposób w jaki wszedł w ich posiadanie. Na potwierdzenie autentyczności swojego wyczynu, umieścił on w internecie informacje o historii transakcji oraz produktach powiązanych z jednym kontem.

Zobacz także: Banki ostrzegają przed hakerami. Jak nie stracić danych i nie dać się okraść?

Pierwsze dane klientów Plus Banku pojawiły się w piątek wieczorem w sieci Tor. Znalazło się tam oświadczenie hakera i link zawierający cenne informacje m.in. dane osobowe, dane kontaktowe, informacje o rachunkach wraz z saldami oraz dane o transakcjach kartami płatniczymi.

Jednocześnie Razor zaapelował do banku, aby przelali żądane 200 tys. zł na dowolny cel charytatywny, aby zapobiec kolejnym publikacjom. Przedstawiciele banku zareagowali w sobotę rano, informując, że sprawa "jest wydarzeniem historycznym". - Atak miał miejsce kilka miesięcy temu, a reakcja Banku była natychmiastowa: systemy zostały wzmocnione i dodatkowo zabezpieczone. W obliczu zdecydowanego oporu PlusBanku, przestępcy przyjęli obecnie metodę szantażu, polegającą na próbie wymuszenia od Banku kwot pieniężnych w zamian za nierozpowszechnianie w mediach informacji o incydencie. PlusBank stoi na stanowisku, że bezpieczeństwo klientów i reputacja Banku stanowią najwyższy priorytet, dlatego też z osobami jawnie łamiącymi porządek prawny, których działania wymierzone są przeciwko Bankowi i jego klientom, nie prowadzi żadnych negocjacji - czytamy w komunikacie do mediów.

Sprawdź również: Polak udawał szefa firmy z USA i wyłudził 7 milionów dolarów

- Jesteśmy przekonani, że twarda postawa Banku, a także wzmocnienie systemów bezpieczeństwa w dziedzinie prewencji związanej z bezpieczeństwem teleinformatycznym, działania Prokuratury i Policji oraz pozostałych instytucji, zaprowadzi przestępców w niedługiej perspektywie przed wymiar sprawiedliwości - zapewniają przedstawiciele Plus Banku w oświadczeniu.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: