Ranking przygotowuje specjalnie powołana do tego firma The Empathy Business, a wyniki zostały opublikowane w Harvard Business Review. Ranking jest budowany na podstawie kilku kategorii: podejście do etyki, kwestia przywództwa, kultura firmy, publiczny wizerunek w mediach społecznościowych, rozpoznawalność marki. Firmy będące w czołówce zaciekle rywalizują o najbardziej utalentowanych pracowników. Więc oprócz wysokich zarobków muszą ich przyciągnąć wyjątkowo bogatymi pakietami benefitów.
Firma empatyczna to "firma, które zatrzymują najlepszych ludzi, tworzą środowiska, w których rozwijają się różne zespoły, a ostatecznie odnoszą największe korzyści finansowe" — pisze w "Harvard Business Review" Belinda Parmar, założycielka firmy konsultingowej The Empathy Business. Autorka wskazuje, że empatyczna podejście do biznesu to nie tylko "składowa", a przdwe wszystkim "cel". Firmy przodujące w klasyfikacji opierają się na takich działaniach w codziennej pracy, czy to z klientami, czy zarządzając zespołem. Na poziom empatii w danej firmie wpływ mają m.in. odsetek kobiet w zarządach, "kreatywna" księgowość, a także okoliczności afer i metody łagodzenia ich skutków.
ZOBACZ TEŻ: Kolejny amerykański stan legalizuje marihuanę
Serwis pb.pl pisze, że chociaż Facebook jest liderem, to za rok miał trudne zadanie z utrzymaniem "jedynki". A to dlatego, że największy portal społecznościowy na świecie mierzył się ostatnio z kilkoma kryzysami. "Serwis kontrolowany przez Marka Zuckerberga przyznał, że znalazł kilka błędów w raportowaniu danych dla reklamodawców, a dziennik "The New York Times" doniósł, że Facebook opracował oprogramowanie cenzorskie, które pomoże mu uzyskać pozwolenie na działalność w Chinach, znanych z nieprzestrzegania wolności słowa. Zespół odpowiedzialny za PR w Facebooku ma więc trudny koniec roku" - pisze portal.
Indeks koncentruje się na globalnych koncernach, ale ze szczególnym naciskiem na firmy brytyjskie, amerykańskie i indyjskie. Zarząd The Empathy Business obiecuje, że w następnym raporcie znajądą się nowe obszary geograficzne, w tym Afrykę. Problemem jest tylko dostępność danych, co wyklucza raczej Chiny, gdzie przedsiębiorstwa nie są otwarte. Autorzy raportu korzystali z publicznie dostępnych danych, dane finansowe dostarczył S&P Capital IQ, a oceny wystawiane przez pracowników — firma Glassdoor, znana z publikowania rankingów najlepszych pracodawców. Ocenę moralności spółek wystawiły także osoby zasiadające w panelu młodych liderów Światowego Forum Ekonomicznego.
PIERWSZA "10" RANKINGU:
1. Facebook
2. Alphabet
3. LinkedIn
4. Netflix
5. Unilever
6. SouthWest Airlines
7. Microsoft
8. Whole Foods Market
9. Johnson&Johnson
10. SAP