SuperBiz wiadomości EURO 2016. UOKiK do Cyfrowego Polsatu: Zwróćcie kibicom pieniądze!

EURO 2016. UOKiK do Cyfrowego Polsatu: Zwróćcie kibicom pieniądze!

22.06.2016, godz. 13:07
Jakub Błaszczykowski, Arkadiusz Milik, Euro 2016
foto: Eastnews

Jeśli jesteście wśród kibiców niezadowolonych z usług Cyfrowego Polsatu i platformy Ipla.tv, mamy dobrą wiadomość. Sprawą zajmuje się już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na razie ogranicza się do próby wyjaśnienia sprawy, dalsze kroki podejmie wobec pierwszych konkretnych ustaleń. UOKiK już teraz uważa jednak, że Cyfrowy Polsat powinien zrekompensować klientom utrudnienia w oglądaniu meczów.

O sprawie niezadowolenia klientów Cyfrowego Polsatu piszemy od kilku dni. Chodzi o lawinę skarg użytkowników platformy Ipla.tv, którzy za 99 zł wykupili dostęp do meczów Euro 2016 w wysokiej jakości, a nie mogli cieszyć się grą z powodu problemów technicznych takich jak np. powolne buforowanie obrazu. Szczegóły dotyczące tej sprawy znajdziecie w poniższym artykule:

ZOBACZ KONIECZNIE: EURO 2016. Miały być mecze, jest złość widzów Ipla.tv. UOKiK interweniuje?

Skargi ws. transmisji meczów niezadowoleni klienci wysyłali do UOKiK-u. Jeszcze wczoraj nie było pewne, czy urząd zajmie się sprawą. Dziś podjęcie odpowiednich działań ogłosił prezes tej instytucji, Marek Niechciał. „Prezes UOKiK zwrócił się do Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat o wyjaśnienia dotyczące działań spółek w związku z transmisjami Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Chodzi m.in. o jakość sygnału internetowego, wyłączenie kanałów oferujących darmowe oglądanie meczów, a także stawki za możliwość publicznego odtwarzania spotkań” - czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym Urzędu.

„Najwięcej skarg dotyczyło jakości transmisji za pośrednictwem telewizji internetowej Ipla. (…) UOKiK zapytał Cyfrowy Polsat m.in., w jaki sposób zamierza zrekompensować niewłaściwe świadczenie usług. W opinii Urzędu wskazane byłoby co najmniej zwrócenie opłat poniesionych przez klientów. W tej sprawie konsumenci powinni składać reklamację u przedsiębiorcy” - podkreśla UOKiK. Urzędnicy zajmują się też kolejną kontrowersyjną sprawą – usunięciem z listy ogólnodostępnych kanałów programów ZDF i Das Erste, które oferowały transmisję meczów Euro 2016. „Urząd sprawdza, czy Cyfrowy Polsat wprowadzał konsumentów w błąd, informując, że posiadanie pełnej oferty kanałów sportowych Cyfrowego Polsatu oznaczać będzie bezpłatny dostęp do transmisji wszystkich meczów Mistrzostw Europy” - czytamy.

ZOBACZ TEŻ: EURO 2016: Polsat blokuje Ci kanały? Radzimy jak to obejść [PORADNIK]

Jeśli oskarżenia wobec Polsatu się potwierdzą, „UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, a następnie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Mogą one zakończyć się karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Stwierdzając praktykę godzącą w słabszych uczestników rynku, UOKiK może określić obowiązek usunięcia jej skutków w drodze rekompensaty publicznej, np. zwrócenia konsumentom części lub całości poniesionych kosztów”.

AKTUALIZACJA: Stanowisko Tomasza Matwiejczuka, rzecznika prasowego Telewizji Polsat w imieniu Grupy Polsat:

Odpowiemy na wszystkie pytania UOKiK i wyjaśnimy wszelkie związane z tym wątpliwości, gdyż, jak wynika z komunikatu UOKiK, posiada on informacje niepełne. Przesłane do nas zgłoszenia dotyczące Ipli były dokładnie przez nas analizowane i rozpatrywane indywidualnie bez zbędnej zwłoki, a użytkowników prosiliśmy o szczegółowe opisanie, co dokładnie działo się w przypadku odbioru przez nich transmisji. Nadal na bieżąco monitorujemy sytuację. Wprowadziliśmy także dodatkowe rozwiązania techniczne, które mają na celu zapewnienie klientom jak największego komfortu odbioru transmisji UEFA EURO 2016. Podkreślamy, że problemy dotyczyły jedynie niewielkiej liczby klientów.

Zdecydowana większość naszych klientów jest zadowolona ze świadczonych usług, a dla tych, którzy spotkali się z problemami, przygotowaliśmy i zastosowaliśmy szereg ponadstandardowych rozwiązań, które spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród klientów. Przypominamy również, że licencję na pokazywanie UEFA EURO 2016 posiada w Polsce jedynie Telewizja Polsat. Informujemy również, że odpowiedź na zapytanie UOKiK z 15 czerwca 2016 roku została już przekazana urzędowi.

Źródło: uokik.gov.pl

autor: Piotr Osiński zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: