Firma kurierska - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

2016-02-04 13:12

Dostawa paczek, listów, a nawet przywiezienie do klienta ciężkich zakupów czy lekarstw z apteki. To zakres działalności nowoczesnych firm kurierskich. Taki biznes może założyć każdy dorosły. Na początek wystarczy kilka skuterów i jedno auto. Jednak by biznes naprawdę się opłacił, trzeba przygotować bardzo dobry biznesplan.

Rowerzysta z charakterystycznym plecakiem pędzący ulicami miasta nie dziwi już nikogo. Coraz więcej osób prywatnych i firm korzysta z usług kurierów. Taka firma to dobry pomysł na własny biznes. Opłaci się on szczególnie mieszkańcom dużych miast. Co trzeba zrobić, by otworzyć taką firmę i dobrze prosperować?

 

Wysoka jakość

 

Podstawą jest bardzo dobry biznesplan. - W zyskach i kosztach trzeba założyć wersję pesymistyczną. Ten interes na początku pochłania mnóstwo pieniędzy i energii – zastrzegają właściciele istniejących już firm kurierskich.


Najważniejszą cechą takiej firmy jest wysoka jakość świadczonych przez nią usług. W tym wypadku najwyżej oceniana jest punktualność, brak jakichkolwiek uszkodzeń przesyłek i elastyczność oferty. Obecnie, by taka firma utrzymała się rynku musi być niemal na każde zawołanie klienta i spełnić niemalże każde jego oczekiwania. Dlatego decydując się na taki biznes, trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że jest to praca całodobowa. Zdarzają się również takie awaryjne sytuacje, że szef staje się kurierem i osobiście dostarcza przesyłkę.



Profesjonalny zespół



Na początek właściciel firmy zajmuje się wszystkim. Jest dyspozytorem, kurierem, kierowcą, a nawet mechanikiem. Ale z czasem firma zyskuje klientów i trzeba zainwestować w profesjonalny zespół. W większym mieście (kilkaset tys. mieszkańców) wystarczająca może okazać się grupa kilku kurierów i jeden dyspozytor. Jakich ludzi należy szukać? W roli kurierów najbardziej sprawdzają się wysportowane i kulturalne osoby. Oprócz miłej aparycji muszą też mieć schludny wygląd. Najlepiej zaopatrzyć wszystkich w firmowe stroje (inne na lato i inne na zimę!). Uniformy powinny  być w jednakowych kolorach i koniecznie z widocznym logo firmy. Jeśli zamierzasz obsługiwać poważne instytucje, to dobrym pomysłem jest wyposażenie zespołu w eleganckie stroje (w przypadku kurierów jeżdżących autami mile widziane są nawet garnitury). Kurier musi bardzo dobrze znać topografię miasta, po którym jeździ. Choć może skorzystać z nawigacji, to jak zaznaczają przedstawiciele tego typu firm, najbardziej sprawdzają się osoby doskonale znające lokalizację konkretnych miejsc i plątaniny ulic.

W firmie kurierskiej potrzebujesz też dyspozytora. To musi być człowiek skrupulatny, zorganizowany, o podzielnej uwadze. On odpowiada za przyjmowanie zgłoszeń i wysyła kurierów pod konkretne adresy. Cały czas jest w kontakcie z całym zespołem. Jest to zadanie niezwykle odpowiedzialne.

W firmie kurierskiej jest też sporo formalności i tzw. papierkowej roboty. Dlatego warto zatrudnić przynajmniej dwóch pracowników biurowych: profesjonalna księgową, która zajmie się finansami i pomoc dla niej.

W przyszłości warto zatrudnić też dobrego handlowca, który będzie poszukiwał intratnych i dużych klientów. Jemu warto również zlecić zadania związane z reklamą i promocją.

 

Więcej na temat firmy kurierskiej przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach i salonikach prasowych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze