SuperBiz wiadomości Forbes: Apple znów najcenniejszą marką świata. Na podium też Google i Microsoft

Forbes: Apple znów najcenniejszą marką świata. Na podium też Google i Microsoft

30.05.2017, godz. 11:20
iWatch
10 września został zaprezentowany iWatch foto: materiały prasowe

Apple, Google i Microsoft - to trzy najcenniejsze marki świata według magazynu "Forbes". Zwycięstwo imperium założonego przez Steve'a Jobsa zdominowało ranking kolejny rok z rzędu. Wartość firmy szacowana jest na 170 mld dolarów amerykańskich.

Najdroższe marki świata według "Forbesa"
Czołówka zestawienia najdroższych marek świata magazynu "Forbes" należy do świata technologii. W pierwszej dziesiątce spoza branży jest jedynie: Coca-Cola, Disney, McDonald's i Toyota.

Sprawdź koniecznie: Ile kosztuje nowy iPhone 8? Najdroższy smartfon Apple w historii

Apple, który ponownie zwyciężył w rankingu, jest wyceniany na 170 mld dol. (ok. 630 mld złotych) - co oznacza 10 proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Drugi Google jest wart 101,8 mld dol. (ok. 376 mld zł), a tuż za nim plasuje się Microsoft z wynikiem 87 mld dol (ok. 321 mld zł).

Na liście najszybciej swoją wartość pomnaża Amazon (54 proc.), Facebook (40 proc.) i Starbucks (24 proc.). Z kolei IBM, HSBC i Caterpillar zanotowały spadek wartości odpowiednio o 20, 18 i 11 proc.

Czytaj też: Ta firma zawładnęła umysłami. Poznaj historię Apple

Pierwsza 10. rankingu najdroższych marek świata "Forbesa":

 

Źródło: www.forbes.com

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: