SuperBiz wiadomości Groomer, czyli kosmetyczka dla zwierząt - jeden z "45 pomysłów na biznes"

Groomer, czyli kosmetyczka dla zwierząt - jeden z "45 pomysłów na biznes"

07.02.2016, godz. 06:00
45 pomysłów na biznes
foto:

Z miłości do zwierząt można dobrze żyć.  Poprawi to nam nie tylko humor, ale i zawartość portfela. Dlaczego? Osoby, których pasją jest opieka nad zwierzakami,a do tego mają poczucie estetyki i empatii, mogą zostać właścicielami salonów urody dla czworonogów. To dobry sposób na biznes nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Jak zatem założyć taki interes?

Zanim weźmiesz w swoje ręce cudzego pupila, musisz zostać groomerem. Tak  nazywa się specjalistów ds. pielęgnacji zwierząt, czyli psich i kocich fryzjerów. Określenie to pochodzi z języka angielskiego, w którym „to groome” oznacza po prostu pielęgnować.

 

Fach w ręku


Taki zawód można zdobyć w izbie rzemieślniczej lub na specjalistycznym kursie. W pierwszej kolejności sprawdź, czy izba rzemieślnicza w twoim województwie ma w swojej ofercie egzamin czeladniczy  i mistrzowski w zawodzie groomera. Możesz też zdecydować się na kurs w interesującym cię zakresie organizowanym przez fachową szkołę groomingu prowadzoną przez doświadczonych i wykwalifikowanych groomerów i weterynarzy. Podstawowe szkolenie trwa zwykle tydzień lub dwa i kosztuje ok. 2 tys. zł. Kursant poznaje tam techniki kształtowania zwierzęcych fryzur u rozmaitych ras, przycinania pazurów, a nawet zasady i sposoby pielęgnacji zębów. To nie wszystko. Przyszły groomer pozna też podstawy psychologii zwierząt, kosmetologii i chorób czworonogów.


Najważniejsze są jednak zajęcia praktyczne, które umożliwiają przyszłym groomerom pracę pod opieką bardziej doświadczonych kolegów.


Specjalistyczne kursy to jedno, ale powinny w nich uczestniczyć wyłącznie osoby, które po prostu kochają zwierzęta i mają do nich podejście, nie boją się ich. To bardzo ważne, gdyż czworonogi wyczują lęk fryzjera i nie będą mu posłuszne. A w salonie pielęgnacji pupili wszyscy muszą czuć się pewnie i bezpiecznie.


Jednak zdobycie podstawowych kwalifikacji raczej nie zapewni jeszcze sukcesu. W tej dziedzinie trzeba ciągle się dokształcać na profesjonalnych kursach. Koniecznie trzeba też odwiedzać międzynarodowe targi i wystawy, na których poznasz nowinki branżowe i będzie mieć znakomitą okazję do poznania wielu ekspertów od pielęgnacji czworonogów.


Zadania w pracy


Na starcie trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że praca groomera wymaga wyjątkowego zaangażowania, gdyż oferta takiego salonu jest bardzo bogata. Zwykle znajdują się w niej:: kąpiel zwierzaka, rozczesywanie sierści, strzyżenie, trymowanie (usuwanie martwej sierści), mycie zębów, czyszczenie uszu, obcinanie pazurków, czesanie. Warto postawić też na zabiegi dodatkowe, takie jak masaż relaksacyjny, kąpiele antyalergiczne, a nawet malowanie pazurów i perfumowanie pupili.

Zabiegi zwykle wykonywane są w eleganckim salonie lub bezpośrednio u klienta. Najlepszym rozwiązaniem jest łączenie tych dwóch ofert: mieć salon w określonym punkcie oraz na życzenie klientów przyjeżdżać do zwierzaka z wizytą domową. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku, musisz posiadać odpowiedni sprzęt.

KOSZTY INWESTYCYJNE:
- adaptacja lokalu, ok. 10  tys. zł
wyposażenie w profesjonalny sprzęt i kosmetyki – ok. 18 tys. zł
reklama – ok. 2  tys. zł
kurs groomerski podstawowy – ok. 2 tys. zł
SUMA: 32 tys. zł

Koszty miesięczne:
czynsz – ok. 3 tys. zł
bieżące zakupy (głównie kosmetyki) – ok. 1 tys. zł
SUMA: 3 tys. zł


DOCHODY
- Dochód przed opodatkowaniem
Jeśli założymy, że w miesiącu 30 psom wykonasz  pełny zestaw zabiegów pielęgnacyjnych (kąpiel, trymowanie, rozczesywanie, strzyżenie) w cenie 250 zł: 4,5 tys. zł

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach i salonikach prasowych.

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: