SuperBiz wiadomości Groźny atak hakerów! Uwaga klienci firmy pożyczkowej Wonga

Groźny atak hakerów! Uwaga klienci firmy pożyczkowej Wonga

10.04.2017, godz. 12:09
Groźny atak hakerów! Uwaga klienci firmy pożyczkowej Wonga
Groźny ataka hakerów! Uwaga klienci firmy pożyczkowej Wonga foto: wonga.pl

Nawet 22 tys. polskich klientów spółki Wonga i 240 tys. klientów w Wielkiej Brytanii mogło paść ofiarą hakerów. W przypadku klientów spółki z Polski problem przeważnie dotyczy danych, które zawierają: imię, nazwisko, adres, numer telefonu oraz numer PESEL, a w niektórych sytuacjach - także danych z numerami dowodów osobistych.

BBC doniosło o wielkim ataku hakerów na firmę pożyczkową Wonga. W samym Zjednoczonym Królestwie problem może dotyczyć 240 tys. klientów. Niestety, zagrożone są także dane 22 tys. Polaków. Nie wiadomo, czy sprawcom udało się skorzystać ze skradzionych informacji.

Patrz też: Obiecywali nagrody z Media Expert. „Zabawa” na Facebooku kosztowała 61 zł

Nieznani sprawcy są podejrzani o kradzież danych z imionami i nazwiskami, numerami dowodów tożsamości i PESEL, adresami, kodami banków, numerami telefonów czy kont bankowych, a także czterech ostatnich cyfr z kart bankowych, które w niektórych przypadkach są podawane podczas logowania.

- Potwierdzamy, że doszło do nieautoryzowanego ograniczonego dostępu na serwery Wonga w Wielkiej Brytanii. (...) Z naszych dotychczasowych analiz wynika, że nieautoryzowany dostęp mógł dotyczyć nie więcej niż 22 tys. klientów Wonga w Polsce i 240 tys. klientów w Wielkiej Brytanii. Nie potwierdzamy, że jakiekolwiek dane klientów zostały wytransferowane - mówi Superbiz.se.pl BiuroPrasowe Wonga w Polsce.

Może cię zainteresować: Masz konto na LinkedIn? Koniecznie zmień hasło

Dla polskich klientów bardzo ważna jest informacja, że nieautoryzowany dostęp nie dotyczył danych o rachunku bankowym, ani danych kart płatniczych. Na tę chwilę możemy potwierdzić, że nieautoryzowany dostęp był zróżnicowany w odniesieniu do poszczególnych kont klientów. W przeważającej liczbie przypadków ograniczał się do następującego zakresu danych, jak: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, PESEL. W części przypadków objął również numer dowodu osobistego. Nie dotyczy to haseł – te dane objęte są osobnym systemem zabezpieczeń - dodaje.

Zobacz także: Zobacz, jakie urządzenia cię szpiegują! Wielki wyciek danych na WikiLeaks

Jak podaje BBC, pod koniec zeszłego tygodnia Wonga poinformowała, że „pilnie bada nielegalny i nieuprawniony dostęp do danych osobowych niektórych klientów". Jak utrzymuje spółka w Wielkiej Brytanii, początkowo nie zdawała sobie sprawy ze skali ataku. Od soboty firma kontaktuje się ze swoimi kredytobiorcami i oferuje im wsparcie telefoniczne. - Współpracujemy ściśle z władzami i jesteśmy w trakcie informowania klientów dotkniętych atakiem. Bardzo przepraszamy za niedogodności – napisała Wonga w oficjalnym komunikacie. Pożyczkodawca apeluje do klientów o zachowanie ostrożności.

Patrz też: CIA może zhakować ci smartfona. Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych?

Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce, wystosował do klientów pismo, w którym zaleca reset hasła. - Wszystkie hasła, w tym hasła podawane przy weryfikacji tożsamości, objęte są osobnym systemem zabezpieczeń i nie było do nich nieautoryzowanego dostępu – uspokaja w oświadczeniu przytoczonym przez niebezpiecznik.pl. (...) Zgłosiliśmy podejrzenie o popełnieniu przestępstwa do organów ścigania. Będziemy na bieżąco z nimi współpracować w celu wyjaśnienia okoliczności. Jednocześnie zalecamy ostrożność i niepodawanie lub potwierdzanie nieznanym osobom, szczególnie przez telefon, danych osobowych – dodaje prezes zarządu Wonga.pl w liście do klientów.

Wonga udziela tzw. kredytów chwilówek. Jeżeli podejrzewasz, że jesteś ofiarą hakerów, niezwłocznie zmień hasło. Dodatkowych informacji zasięgniesz telefonicznie pod numerem telefonu +48 22 388 88 88 lub korespondencyjnie za pośrednictwem strony wonga.pl.

Źródła: bbc.com, businessinsider.com.pl, niebezpiecznik.pl, polishexpress.co.uk

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: