zarobki w branży marketingowej

i

Autor: Pixabay.com zarobki w branży marketingowej

Ile zarabia się w branży marketingowej?

2017-04-21 15:47

Od 2 700 do 13 125 zł brutto – tak w 2016 r. kształtowały się przeciętne miesięczne zarobki w branży marketingowej w zależności od stanowiska, według danych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Najmniej pieniędzy trafia do recepcjonistek oraz telefonistek, zaś najwięcej otrzymują dyrektorzy strategiczni. Sprawdź, ile można zarobić, pełniąc pozostałe funkcje.

Presja czasu, stres, ostra konkurencja, naciski klientów i przełożonych oraz brak równowagi między życiem służbowym a prywatnym... Tak w skrócie można przedstawić sytuację pracowników agencji reklamowych, eventowych oraz domów mediowych. Nie brzmi to zachęcająco, a mimo to przez wiele lat Marketing i zarządzanie był najpopularniejszym kierunkiem studiów w Polsce. Czym kusi branża reklamowa? Przede wszystkim niezłymi zarobkami.

Najwięcej dla dyrektora strategicznego
Dane o medianach wynagrodzeń w tym sektorze w 2016 r. przedstawiło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Na jego zlecenie badanie przeprowadziła firma IDEA! Human Capital we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA.

Sprawdź także: Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]

Na największe zarobki mogli liczyć szefowie odpowiedzialni za strategię firm (strategic managerowie), którzy otrzymywali przeciętnie 13 125 zł brutto w skali miesiąca. Tuż za nimi uplasowali się główni księgowi (chief accounci). Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń to aż 13 tys. zł.

Zarobki copywriterów, dyrektorów artystycznych i grafików
Wysokimi zarobkami mogą pochwalić się także dyrektorzy działów HR, pracujący w branży marketingowej. Przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku w 2016 r. wynosiło 11 290 zł. Nieco mniej – przeciętnie 11 tys. zł – zarabiają copywriterzy, czyli specjaliści od tworzenia tekstów i sloganów reklamowych i research managerowie tj. dyrektorzy ds. badań.

Czytaj też: Zobacz, ile zarabiają więźniowie [WYNAGRODZENIA]

Na zarobki ok. 10 tys. zł mogli zaś liczyć media managerowie oraz SEM team managerowie.
Między 6 a 8 tys. zł zarabiali dyrektorzy artystyczni, menedżerowie działów PR, producenci programów i audycji, specjaliści ds. planowania mediów czy graficy.

Kto w marketingu zarabia najmniej?
Najmniejsze zarobki w branży marketingowej otrzymywali specjaliści ds. PR (4 tys. zł), social mediów (3,9 tys. zł )oraz recepcjonistki i telefonistki (2,7 tys. zł).
Szczegółowe dane nt. przeciętnych zarobków na poszczególnych stanowiskach przedstawia poniższa tabela. Zawarte w niej informacje nie uwzględniają składników zmiennych, takich jak: premie czy prowizje.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze