SuperBiz wiadomości Prywatni operatorzy telewizyjni mają przekazywać dane klientów. Ma to pomóc w ściągalności abonamentu

Prywatni operatorzy telewizyjni mają przekazywać dane klientów. Ma to pomóc w ściągalności abonamentu

22.02.2017, godz. 15:05
telewizja, telewizor, pilot
foto: Dreamstime

Nowelizacja ustawy abonamentowej, nad którą trwają prace zakłada ściąganie abonamentu od każdego podatnika. Aby ułatwić ten proces powstał pomysł, aby nałożyć obowiązek przekazywania danych o swoich klientach przez operatorów płatnej telewizji. W ten sposób nikt nie wymiga się od opłat.

Według pomysłu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, operatorzy płatnej telewizji mieliby zbierać od swoich klientów oświadczenia o posiadaniu odbiorników radiowych i telewizyjnych i przekazywać je Poczcie Polskiej. Dane osobowe klientów od poszczególnych dostawców miałyby być odpowiednio chronione, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

Sprawdź również: To już potwierdzone. Wszyscy zapłacimy za abonament RTV


Dostawcom płatnej telewizji za zbieranie informacji o swoich klientach w ramach zleconego zadania publicznego ma przysługiwać dodatkowe wynagrodzenie, którego wysokość określi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Zobacz także: Abonament RTV. Nowa stawka! Rewolucyjne zmiany. Zapłacą wszyscy


Projekt nie jest jeszcze zakończony, ale wstępne założenia opublikowano już na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Nowa opłata abonamentowa ma wynosić 6,33 zł i będzie płacił ją każdy podatnik w momencie rozliczenia PIT.

 

Źródło: /wirtualnemedia.pl / TVN24

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: