SuperBiz wiadomości Koniec z kredytami "zero procent"

Koniec z kredytami "zero procent"

13.11.2015, godz. 12:24
pensja, wypłata, portfel, pieniądze, gotówka
foto: EAST NEWS

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w reklamach banków przeważają hasła, które nie mają wartości informacyjnej dla klientów. UOKiK chce to zmienić i pracuje nad ustawą, która zmusi banki do zmiany sposobu reklamowania produktów.

Raty "zero procent", kredyty za darmo i brak prowizji - takie hasła mają zniknąć z reklam banków i firm pożyczkowych. Według propozycji UOKiK w reklamach trzeba będzie podać wszystkie opłaty uwzględnione w całkowitym koszcie kredytu oraz rzeczywistą roczną stopę oprocentowania. Propozycje UOKiK zakładają, że taki sam czas w reklamie będą trwały i zachęty i informacje o warunkach kredytu. Proponowane przepisy stanowią, że przed zawarciem umowy klient będzie musiał dostać zestaw informacji dotyczących najważniejszych cech oferowanego kredytu, na przykład - poza oprocentowaniem - zasad spłaty czy o skutków braku płatności. Wszystkie te informacje będą musiały być wpisane w treść właściwej umowy.

Źródło: Money.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: