SuperBiz wiadomości Koniec z odbieraniem przesyłek z sądu w kioskach?

Koniec z odbieraniem przesyłek z sądu w kioskach?

29.07.2015, godz. 14:30
kiosk, sklep
foto: EAST NEWS

58 lat – tyle trwała współpraca Poczty Polskiej z wymiarem sprawiedliwości. Listonosze doręczali sądowe przesyłki, a jeśli kogoś nie zastali w domu, zostawiali awizo i pismo można było odebrać na poczcie. Zmieniło się to w 2013 roku, kiedy  przetarg na doręczanie korespondencji z sądu wygrała Polska Grupa Pocztowa (PGP). Dzięki jej porozumieniu z InPostem nieodebrane przesyłki można było odnaleźć m.in. w kioskach Ruchu. Ostatnio jednak współpraca obu firm kuleje. Co to oznacza dla adresatów sadowych pism?

PGP pokonała w przetargu Pocztę Polską ceną oferowanych usług. Choć polski wymiar sprawiedliwości wolał zostać przy współpracy z Pocztą, miał związane ręce – zdecydowały pieniądze. Od tej pory, jeśli do kogoś przychodziło pismo z sądu wymagające osobistego odbioru, a adresata nie było w domu, z awizo można było wyczytać, gdzie należy się zgłosić po odbiór listu. W wielu przypadkach takim miejscem były kioski Ruchu.

ZOBACZ TEŻ: Polak zarabia 2 razy więcej niż 10 lat temu, ale wciąż nie stać go na mieszkanie

Wynikało to z tego, że jednym z warunków wygranej w przetargu było posiadanie placówki pocztowej w każdej gminie. Tych warunków nie mogła spełnić PGP, dlatego porozumiała się z firmą InPost, która z kolei miała umowę z kioskami. W ten sposób PGP zaczęła dysponować pond 7 tys. placówek w całym kraju, z czego 5 tys. stanowiły właśnie kioski Ruchu. Ten system miał funkcjonować przez dwa lata, czyli do grudnia bieżącego roku, bo na tyle podpisano kontrakt z Ministerstwem Sprawiedliwości.

„Nie ma problemu”

W grudniu 2014 r. InPost przejął 100 proc. akcji PGP, jednak ta pozostała oddzielną spółką. Wciąż trwał też sojusz InPostu z Ruchem, który, jak informuje „Rzeczpospolita”, teraz pęka. Kluczowe dla funkcjonowania systemu porozumienie między firmami zostało zawieszone! Przedstawiciele InPostu i Ruchu nie tłumaczą powodów takiej decyzji. Informują, że będą próbowali się dogadać. Co jednak z klientami? Gdzie będą odbierali awizowane przesyłki?

ZOBACZ TEŻ: W 14 lat zarobisz tyle, ile najlepszy z nich w miesiąc. Zarobki prezesów spółek giełdowych

- Nie ma problemu, klienci mogą korzystać z sieci placówek w cały kraju – twierdzi prezes InPostu Sebastian Anioł. „Wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie, ich liczba to ok. 7,5 tys. - z czego żaden punkt nie jest kioskiem Ruch - a dodatkowo każda placówka jest wyposażona w nowoczesny terminal pocztowy oraz terminal EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru)” - czytamy w komunikacie InPostu.

Żródła: onet.pl , wyborcza.pl

autor: Piotr Osiński zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: