Kraków

i

Autor: Shutterstock Kraków

Kraków wyda 700 tys. zł na dekorację miasta z okazji Światowych Dni Młodzieży

2016-05-15 14:07

Światowe Dni Młodzieży to ogromne i jak się okazuje dość kosztowne wydarzenie. Tylko na dekorację Krakowa miasto wyda 700 tys. zł

Na co pójdą te pieniądze? Taka pula wystarczy  na 2,7 tys. flag, ponad 700 drogowskazów kierujących pielgrzymów w konkretne miejsca i specjalne duże gadżety informacyjno-promocyjne. Jeden z nich to podświetlane billboardy z napisem „Are you ready” nawiązującym do słów papieża wypowiadanych w teledysku reklamującym to wydarzenie. Billboardy pojawią się przy wjazdach do miasta. Ciekawostką będą też tzw. cuby, czyli wielościany, które staną w przestrzeni miejskiej. Ma się na nich pojawić wizerunek papieża w towarzystwie młodych ludzi. W planach jest aż siedem lokalizacji takich promocyjnych kostek.

Sprawdź koniecznie: Darmowe pociągi na ŚDM takze od PKP PR i Kolei Małopolskich?

Wiadomo też jak będą wyglądały flagi, które zawisną na 33 ulicach miasta. Dekoracyjne flagi będą w kolorach ŚDM: białym, żółtym, czerwonym i niebieskim. Dodatkowo znajdą się na nich logotypy miasta i województwa oraz z wizerunkami św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.

Wykonaniem flag, billboardów, przestrzennych kostek, drogowskazów zadania zajmą się trzy firmy wybrane w przetargu. W pierwszej kolejności, bo już na początku czerwca montowane będą billboardy. Większość dekoracji ma zdobić Kraków aż do połowy sierpnia, czyli będzie można je podziwiać niemal całe wakacje.

- Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą. Tym, którzy tutaj przyjadą, dekoracja ma pomóc poczuć atmosferę Światowych Dni Młodzieży. Chcemy też, by pielgrzymi bez problemu potrafili się w mieście odnaleźć" – powiedział PAP rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.


Źródło: PAP

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze