SuperBiz wiadomości Kupujesz prezenty w sieci? Dokładnie porównuj ceny, by nie przepłacać

Kupujesz prezenty w sieci? Dokładnie porównuj ceny, by nie przepłacać

14.12.2016, godz. 13:03
Zakupy na Mikołajki i Święta przez internet
foto: SHUTTERSTOCK

Wybierając prezenty w sklepach internetowych, dokładnie sprawdzaj ceny. Różnice mogą sięgać kilkuset procent. Zatem może okazać się, że wcale nie zaoszczędzisz na zakupach w sieci, tylko na tym stracisz.

Niemal 40 proc. budżetu na świąteczne prezenty wydajemy w sklepach internetowych – wynika z badania "Świąteczny barometr cenowy" przeprowadzonego przez Deloitte, Dealavo i Google. Jednak okazuje się, że na takich zdalnych zakupach trzeba bardzo uważać. Powód? Różnice w cenach za dany produkt mogą sięgać kilkuset procent.

Zobacz: Ceny żywności i benzyny poszły w górę. Co drożeje najszybciej

Badacze wzięli pod lupę 800 sklepów internetowych. Badanie objęło dziesięć najpopularniejszych produktów świątecznych promowanych i wyszukiwanych w Google oraz w jednej z porównywarek cenowych. Porównano ceny produktów z następujących grup: gry, konsole, drobne AGD, kosmetyki, książki, muzyka, perfumy, gry planszowe, słodycze, smartfony, telewizory, zabawki oraz zegarki. Pogrupowano je w koszyki odpowiadające profilom zakupowym klientów.

To, co zauważono podczas testu przeszło najśmielsze oczekiwania. Przykładowo, tego samego dnia (28 listopada) woda perfumowana renomowanej marki w jednym ze sklepów internetowych kosztowała 134,89 zł, a w innym - 359 zł. Różnica wynosiła więc ponad 160 proc. W przypadku smartfonów jeden z najpopularniejszych kosztował w najtańszym sklepie 1240 zł, a w najdroższym - 2460 zł.

Zobacz: Pensje w sklepach rosną. Sieci tak kuszą nowych pracowników. Ile zarobisz w Lidlu lub Biedronce?

- Te rozbieżności w cenach pokazują, że producenci mają umiarkowany wpływ na to, jak kształtują się ceny ich produktów na rynku, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce" - ocenia, cytowany w opracowaniu, Mariusz Chmurzyński z Deloitte.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: